Deconectarea dv. din sistem (
debransarea este referitoare la tot condominiul) nu are valoare legala decat daca indeplineste conditiile din Legea 325/2006:
SECŢIUNEA a 5-a
Protecţia utilizatorului de energie termică
Art. 30.
[...]
(2) Deconectarea unui consumator de energie termică dintr-un condominiu se face cu respectarea următoarelor condiţii cumulative:
a) acordul vecinilor de apartament, atât pe orizontală, cât şi pe verticală;
b) acordul scris al asociaţiei de proprietari, exprimat prin hotărârea adunării generale, asupra intenţiei de realizare a unui sistem individual de încălzire;
c) anunţarea, în scris, a operatorului care are şi calitatea de furnizor, cu cel puţin 30 de zile înainte.
[...]
(4) Deconectările/debranşările prevăzute la alin. (1)–(3) nu se pot realiza în timpul sezonului de încălzire.
(5) Deconectările/debranşările prevăzute la alin. (1)–(3) se efectuează numai de către operatorul care are şi calitatea de furnizor, în termen de maximum 45 de zile de la data solicitării, după verificarea documentelor care dovedesc îndeplinirea condiţiilor cumulative impuse.
(6) Cheltuielile de deconectare/debranşare se suportă de către solicitant.
Furnizorul de agent termic are contract cu asociatia de proprietari pe numele careia emite factura si careia ii pretinde plata facturii. Daca aceasta nu plateste, atunci RADET va opri furnizarea
la bransament.
Ce se intampla dincolo de bransament este numai treaba asociatiei.
Si aceasta poate lua masuri pentru recuperarea restantelor in instanta.