Da, m-am uitat la BNR, si aici:
[ link extern ]
poti afla urmatoare: ordonanta 28 cu tot ce nu a fost nici mentionata in noua lege nu mai se aplica, pentru ce s-a reformulat normele sale intreg prin legea 93/2009 si reglamentul 20/2009 de 8 aprilie. Si in linkul de mai sus gasesc toate normele. Acolo nu mai se spune asa. Dar se cere experenta de doi ani nu specific in domeniu finantar ci decat la conducere de o societate normala.
Expres dispune Reglamentul mai sus citat: Art. 31. - În vederea obţinerii documentului care atestă înscrierea în Registrul de evidenţă, în termen de 30 de zile de la data înmatriculării în registrul comerţului, entităţile ce intenţionează să desfăşoare activităţi de creditare sub forma caselor de amanet vor transmite Direcţiei reglementare şi autorizare din cadrul Băncii Naţionale a României cererea de înscriere, a cărei formă este prevăzută în anexa nr. 1, însoţită de următoarea documentaţie:
a) copia certificatului de înregistrare în registrul comerţului;
b) copia actului constitutiv şi dovada înregistrării acestuia la oficiul registrului comerţului;
c) documentaţia prevăzută la art. 21 lit. a), b) şi e) pentru conducători;
d) documentaţia prevăzută la art. 22 pentru persoanele care asigură administrarea;
e) documentaţia prevăzută la art. 23 pentru asociaţi/acţionari.
Arts. 21 si 22 zic expres: Art. 21. - Pentru fiecare dintre conducătorii instituţiilor financiare nebancare se transmite următoarea documentaţie:
a) copia actului de identitate, a cărei conformitate cu originalul va fi certificată de titularul actului de identitate;
b) certificatul de cazier judiciar sau alt document echivalent eliberat de autorităţile competente din ţara în care are stabilit/stabilită domiciliul/reşedinţa;
c) curriculum vitae, care va cuprinde inclusiv informaţii ce fac dovada îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 17;
d) chestionarul al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2b, completat şi semnat de aceste persoane;
e) declaraţia al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2a, completată şi semnată de aceste persoane.
Art. 22. - (1) Pentru administratorii/membrii consiliului de supraveghere, persoane juridice, se remit următoarele documente:
a) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului sau orice alt document oficial echivalent eliberat de autoritatea similară din ţara de origine, care să ateste cel puţin denumirea şi data înmatriculării;
b) certificatul de cazier judiciar sau alt document echivalent eliberat de autorităţile competente din ţara de origine, potrivit legislaţiei din statul respectiv;
c) copia actului de identitate al reprezentantului permanent, a cărei conformitate cu originalul va fi certificată de titularul actului de identitate;
d) declaraţia al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2a, completată şi semnată de aceste persoane.
(2) Pentru administratorii/membrii consiliului de supraveghere, persoane fizice, se vor remite următoarele documente:
a) copia actului de identitate, a cărei conformitate cu originalul va fi certificată de titularul actului de identitate;
b) certificatul de cazier judiciar sau alt document echivalent eliberat de autorităţile competente din ţara în care au stabilit/stabilită domiciliul/reşedinţa;
c) declaraţia al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2a, completată şi semnată de aceste persoane.
Si pe urma, in art. 17 se dispune; Art. 17. - Pentru îndeplinirea cerinţei privind experienţa profesională solicitantul trebuie să demonstreze că persoanele desemnate în calitate de conducători dispun de cunoştinţe teoretice şi practice adecvate cu privire la activităţile ce urmează a fi desfăşurate de instituţia financiară nebancară, precum şi de experienţă dobândită într-o funcţie de conducere.
In concluzie, se necesita doi ani de experienta intr-o functia de conducere, atat.
Reglamentul apare aici:
[ link extern ]