avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1820 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Neimpozitarea programatorilor
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Neimpozitarea programatorilor

Am inregistrat un PFA avand codul CAEN 6201 (Activitati de realizare a soft-ului la comanda...) . As dori sa aflu cum trebuie sa procedez pentru a beneficia de art. 55 alin. 4, lit. l din CF 2012, anume, nu sunt impozabile "veniturile din salarii, ca urmare a activităţii de creare de programe pentru calculator..."
Cel mai recent răspuns: neculaoctav , utilizator 19:12, 29 Noiembrie 2013
Acel articol se refera la veniturile din salarii iar nu la venituri din activitati independente.
Cam asta am inteles si eu. Deci se face o ... discriminare dupa maniera in care este executata o prestatie? Practic, fie ca sunt PFA pe 6201, fie ca sunt angajat ca programator ... fac exact acelasi lucru: scriu software. De ce nu pot beneficia de aceasta scutire? Sincer sa fiu, a fost unul din motivele pentru care m-am intors in Romania (e drept, un motiv foarte mic, dar totusi). Da, stiu, nu-mi reprosati ca nu m-am documentat inainte. M-am documentat, dar nu am prevazut ca o firma va dori sa ma angajeze ca PFA...
Pentru o societate este mult mai convenabil sa isi desfasoare activitatea cu P.F.A. programatori deoarece scapa de corvoada obligatiilor declarative si de plata a contributiilor sociale. Activitatea cu PFA-ul se va desfasura in temeiul unui contract de prestari servicii, PFA-ul fiind cel care are de indeplinit obligatiile declarative pentru veniturile realizate.
Da, n-am treaba cu ce e mai convenabil pentru o societate. Am intrebare de ce la plata impozitului pe venit se face discriminarea intre "angajat ca programator" si PFA pe cod CAEN 6201. Ciudatenie strict romaneasca.