avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 929 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... plata compensatorie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

plata compensatorie

buna ziua! as dori sa aflu daca as putea beneficia de plata unui salariu compensatoriu, in conditiile in care, lucrez la un notariat, ca singur angajat, si datorita schimbarii sediului in alta localitate, am primit preaviz de disponibilizare incepand cu data de 22.01.2009. Mentionez ca in contractul individual de munca nu este specificata plata acestui salariu.
In al doilea rand as vrea sa stiu daca pot beneficia de indemnizatie de somaj, intrucat sunt studenta in anul I la o facultate particulara si daca trebuie declarat acest lucru la intocmirea dosarului de somaj.
va multumesc anticipat pentru ajutor.
lucya
Cel mai recent răspuns: mihaelan , utilizator 13:37, 17 Martie 2009
Potrivit art.78 alin.1 din CCMN, la încetarea contractului individual de muncă din motive ce nu ţin de persoana salariatului, angajatorii vor acorda acestuia o compensaţie de cel puţin un salariu lunar, în afara drepturilor cuvenite la zi.
În cazul în care la nivel de angajator, grup de angajatori sau ramură nu există contract colectiv de muncă, se aplică contractul colectiv de muncă încheiat la nivel superior.

Pe perioada cat sunteti studenta, nu puteti beneficia de indemnizatia de somaj.
dar un salariat care nu are functia de baza la societatea respectiva, este angajat doar cu 4 ore pe zi, beneficiaza de sal. compensatoriu in caz de desfiintare a postului?
Da, beneficiaza de acest salariu compensatoriu ..... legea nu face distinctie intre salariat cu c.i.m. cu norma intreaga si salariat cu c.i.m. cu timp partial.
va multumesc!