ACTE NECESARE PENTRU RADIEREA UNUI AUTOVEHICUL
Daca doriti sa radiati un autovehicul, trebuie sa va adresati Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor din raza de domiciliu.
Documentele necesare pentru radiere sunt:
-cerere din partea proprietarului prin care se solicita radierea.
-certificatul de inmatriculare (in cazul pierderii/furtului, aduceti dovada);
-placutele cu numar de inmatriculare (in cazul pierderii sau furtului prezentati dovada);
-cartea de identitate a vehiculului, daca este mentionata in certificatul de inmatriculare;
-fisa de inmatriculare cu viza organului, fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale;
-trei exemplare completate ale certificatului de radiere;
-documentul de identificare a persoanei care depune cererea, in original si copie xerox;
-declaratie pe propria raspundere a titularului inmatricularii sau a mostenitorilor legali ai acestuia, care sa ateste ca vehiculul a fost dezmembrat sau retras definitiv din circulatie si nu mai circula pe drumurile publice.
Codul fiscal
Dobandiri si transferuri ale mijloacelor de transport
Art. 264. -
(2) In cazul unui mijloc de transport care este instrainat de o persoana in cursul unui an sau este radiat din evidenta fiscala a compartimentului de specialitate al autoritatii de administratie publica locala, impozitul pe mijloacele de transport inceteaza sa se mai datoreze de acea persoana incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care mijlocul de transport a fost instrainat sau radiat din evidenta fiscala. (vanzator)
(3) In cazurile prevazute la alin. (1) sau (2), impozitul pe mijloacele de transport se recalculeaza pentru a reflecta perioada din an in care impozitul se aplica acelei persoane. (vanzator si cumparator)
(4) Orice persoana care dobandeste/instraineaza un mijloc de transport sau isi schimba domiciliul/sediul/punctul de lucru are obligatia de a depune o declaratie fiscala cu privire la mijlocul de transport, la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul/sediul/punctul de lucru, in termen de 30 de zile inclusiv de la modificarea survenita.
(5) Instrainarea unui mijloc de transport, prin oricare dintre modalitatile prevazute de lege, nu poate fi efectuata pana cand titularul dreptului de proprietate asupra mijlocului de transport respectiv nu are stinse orice creante fiscale locale, cu exceptia obligatiilor fiscale aflate in litigiu, cuvenite bugetului local al unitatii administrativ-teritoriale unde este inregistrat mijlocul de transport, cu termene de plata scadente pana la data de intai a lunii urmatoare celei in care are loc instrainarea. Atestarea achitarii obligatiilor bugetare se face prin certificatul fiscal emis de compartimentul de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale. Actele prin care se instraineaza mijloace de transport cu incalcarea prevederilor prezentului alineat sunt nule de drept.
~ final discuție ~