am urmatoarea intrebare ...daca un propietar din cadrul unei as de prop refuza sa plateasca suma de 3 ron ,suma ce reprezinta pierderea de apa pe parte comuna , ce trebuie sa fac ,Pina in prezent o consider restanta si aplic si penalizarea ,dar in viitor nu stiu ce sa fac...au trecut 3 luni de cind nu achita si nu stiu ce sa fac ...nu e asa de simplu sa merg in instanta ........
@orsaia2006
Explicati proprietarului respectiv ca pierderile trebuie platite asa cum au procedat si ceilalti si luati masuri sa nu mai fie pierderi de apa la subsoluri sau pe coloanele comune. Incercati sa aliniati citirile si oamenii vor intelege, mai ales daca aceste pierderi nu sunt constante si vad ca incercati sa rezolvati problemele.
Pierderile, mai degraba surplusul de apa, pot proveni si de la ghene sau de la udatul gradinilor acolo unde este cazul. In blocul in care locuiesc, tomberoanele de gunoi sunt spalate destul de des, in special vara si este normal ca acest volum de apa (contorizat) sa fie impartit pe lista de plata tuturor locatarilor. La fel se procedeaza si cu si apa folosita pentru gradina...
Personal, am stat toata vara prin subsoluri cu echipa de instalatori si m-am asigurat ca nu mai sunt tevi sparte, reparand tot ce era stricat de ani buni iar acum, deja culegem roadele. De asemenea, am rugat (prin afisare) toti locatarii sa citeasca apometrele la aceeasi data (+- 1 zi) la care citesc si furnizorii contorul si din nou, am constatat ca factura oglindeste exact consumul facturat.
Oricum, asa cum spunea si dl. Adrian, luna de luna, valorile de pe facturi se regularizeaza si ce s-a platit in plus intr-o luna, vine pe minus luna urmatoare.
L.C.
Va multumesc pt raspuns dar vreau sa va spun ca la mine in subsol nu exista nicio pierdere de apa ,totul a fost schimbat ,la ghena de asemenea,verif in apart se face odata la 3 luni ...si cu toate astea lunar am cite 30 m de apa pierdere la 50 de ap....intrebarea mea este ce sa mai fac ???
Pai pierderile de apa nu se intampla numai din cauza unor fisuri ale tevilor.
Se intampla si pentru ca momentul citirii bransamentului de catre furnizor nu corespunde cu momentul citirii din apartamente. Mai mult decat atat, nu toti proprietarii citesc in acelasi timp.
Poate nu se citesc si nu se declara cu zecimale.
Exista scurgeri de apa in apartamente (wc-uri care curg la "firicel", chiuvete defecte) care nu se inregistreaza pe apometrul din casa, dar la bransament, adunat de la mai multe apartamente se aduna ceva cantitate de apa, apometrele din casa sunt de clasa de precizie mai slaba decat contoarele de bransament.
Pozitia de montare a apometrelor poate nu este corecta, asa cum o specifica producatorul contoarelor, ducand la vicierea masuratorii.
Contorul de bransament poate fi defect.
Si in final....poate chiar aveti furt de apa pe scara.
Toate aceste cauze se pot corecta intre ele, dar se si pot potenta astfel incat sa rezulte aceasta diferenta intre ce e declarat de proprietari si ce factureaza furnizorul.
Pierderi de apa
FURDI74
BUNA tuturor....locuiesc in orasul CARANSEBES si as dori sa pun o intrebare....vi se pare normal ca la un consum de apa rece contorizat cu apometre [ 8m cubi] ... (vezi toată discuția)