avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 629 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediu de risc maternal
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediu de risc maternal

Buna ziua!
Am si eu o problema, poate ma poate ajuta cineva: firma la care lucrez face concediere colectiva. eu i-am instiintat deja ca sunt insarcinata. deocamdata eu sunt in concediu medical, deci nu-mi pot face decizie si mie. Pentru orice eventualitate, m-am gandit sa-mi iau concediu de risc maternal. se poate??? sau poate aveti alte solutii?? MUltumesc mult!
Cel mai recent răspuns: ContSters76466 , utilizator 09:53, 18 Martie 2010
Pana nu reveniti din concediu medical nu va poate desfiinta postul. Aveti 2 variante: fie stati in concediu medical pana nasteti, fie reveniti la serviciu se desfiinteaza postul si daca aveti stagiu de cotizare 12 luni din ultimele 24 puteti beneficia de soamj pana veti naste si apoi de indemnizatie si concediu pentru crestere si ingrijire copil.
da, la asta ma gandeam si eu... intrebarea mea este daca pot sa iau concediu de risc maternal?
În cazul concedierii pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizării judiciare sau a falimentului angajatorului interdicţia prevazuta de art. 60 alin. (1) din Codul munciinu este aplicabilă. Angajatorul îşi reduce sau îşi încetează actvitatea, iar în aceste condiţii de insolvabilitate menţinerea contractelor de muncă nu mai are nici o motivaţie. Salariaţii care beneficiază de indemnizaţii de asigurări sociale vor fi preluaţi în plată de casele teritoriale de pensii.
Prin urmare, este posibila concedierea si in cazul in care sunteti in concediu medical.

societatea nu se afla in conditii de insolvabilitate. se face concediere colectiva pentru o parte din personal, dar tot vor mai ramane cativa...