Se poate elibera certificat de atestare fiscala in baza solicitarii contribuabilului sau a notarului/ imputernicitului acestuia, in termen de 2 zile si este valabil pana la sfarsitul lunii in care se emite, conform 113, cod de procedura fiscala , modificat de Legea 126/2012 :
"1)Certificatul de atestare fiscală se emite de organul fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale, la solicitarea contribuabilului sau a notarului, respectiv a împuternicitului acestuia, conform delegării date de către contribuabil.
(la data 19-iul-2012 Art. 113, alin. (1) din titlul VIII, capitolul I modificat de Art. 1 din Legea 126/2012 )
(2)Certificatul de atestare fiscală se eliberează pe baza datelor cuprinse în evidenţa pe plătitor a organului fiscal competent şi cuprinde creanţele fiscale exigibile, existente în sold în prima zi a lunii următoare depunerii cererii.
(3)Certificatul de atestare fiscală se emite în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data solicitării şi poate fi utilizat de contribuabil pe toată perioada lunii în care se emite. Pe perioada de utilizare, certificatul poate fi prezentat de contribuabil, în original sau în copie legalizată, oricărui solicitant.
(la data 19-iul-2012 Art. 113, alin. (3) din titlul VIII, capitolul I modificat de Art. 1 din Legea 126/2012 )"
Modelul certificatului de atestare fiscala emis de autoritatile publice locale este acesta :
[ link extern ]
in cuprinsul certificatului se va completa :
".....
se atestă următoare:"
numele, prenumele si adresa solicitantului
iar 3) unde trebuie specificate bunurile : "
nu figureaza cu bunuri inregistrate in evidentele fiscale ale UAT"
3) Contribuabilul figurează în evidentele fiscale cu următoarele bunuri…. proprietate-folosinÑă din data…../alte situatii.
De altfel puteti sa nu figurati cu bunuri dar puteti avea alte obligatii : amenzi, taxe.
.