Isi prezinta demisia si o si inregistreaza la registrul comertului pe formularul "depunere si mentionare de acte", evident dupa ce parcurge toate procedurile stabilite de lege, convocati o adunare generala conform actului constitutiv , etc. etc.
Demisia administratorului sau renuntarea la mandatul de administrator nu se depune la ORC .. aceasta se depune la societatea al acrei administrator este, iar AGA va lua act de renuntarea acestuia/demisia si va numi un nou administrator ...
Asta in situatia in care aga este de acord cu numirea unui nou administrator, dar in situatia in care aga nu doreste sa ia act de aceasta demisie, in afara demisiei prezentate la societate se mai depune pentru opozabilitate si demisia pe DM pentru publicarea ei in Monitorul Oficial.
Relaţia administratorului se supune, conform art. 72 al Legii 31/1990, legea societăţilor comerciale, dispoziţiilor referitoare la mandat şi a celor speciale prevăzute de această lege.
Astfel, şi demisia administratorilor va fi reglementată de dispoziţiile privitoare la mandat din Codul civil, completate de cele din Legea 31. Conform Codului Civil, „mandatul încetează prin renunţarea mandatarului”, însă atunci când mandatul are ca obiect încheierea unor acte succesive în cadrul unei activităţi cu caracter de continuitate, mandatul nu încetează dacă această activitate este în curs de desfăşurare, cu respectarea dreptului de revocare sau renunţare al părţilor ori al moştenitorilor acestora. In plus, conform Legii 31, aşa cum s-a mai spus, în caz de demisie, administratorul trebuie să convoace Adunarea Generală a Asociaţilor pentru a le aduce la cunoştinţă demisia. Legea nu precizează însă că demisia trebuie să fie şi acceptată, ci doar adusă la cunoştinţă. Deci trebuie să soluţionaţi toate problemele în curs, care lăsate nerezolvate ar aduce prejudicii societăţii, apoi să convocaţi Adunarea Asociaţilor şi să le aduceţi la cunoştinţă demisia.
După aceasta, trebuie să depuneţi demisia şi la Registrul Comerţului, pentru opozabilitate, deoarece conform art. 21 al Legii 26/1990 privind registrul comerţului, „în registrul comerţului se vor înregistra menţiuni referitoare la: h) orice modificare privitoare la actele, faptele şi menţiunile înregistrate” (n. n. precum modificări privind reprezentantul legal). Conform art. 22 al aceleiaşi legi, „înregistrarea menţiunilor se poate face şi la cererea persoanelor interesate (n.n. dvs. în acest caz) în termen de cel mult 30 de zile de la data când au cunoscut actul sau faptul supus înregistrării”. Înregistrarea o veţi face, precum s-a spus mai sus, prin cerere de depunere-menţionare acte, şi ea va fi „opozabilă terţilor de la data efectuării ei în registrul comerţului ori de la publicarea lor în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, sau în altă publicaţie, acolo unde legea dispune astfel” (art. 5, Legea 26/1990).
Mult succes! Si sa ne tineti la curent cu ce ati rezolvat, e cu siguranta un aspect de interes si pentru alte persoane!