avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 659 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuieli reparatii curente impuse pe cheltuieli cota ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuieli reparatii curente impuse pe cheltuieli cota parte indiviza

Este legala impunerea cheltuielilor de reparatii pe listele de intretinere, conditie in care este constituit fond de reparatii? Legea 230/2007 si normele de aplicare prevede ca aceste fonduri sunt special constituite pentru acoperirea cheltuielilor cu reparatii parti comune sau nu mai stiu eu sa citesc o lege. Exista si fond de penalitati din care acestea pot fi efectuate, totusi fondurile in cauza se pastreaza intacte, mai mult se actualizeaza, iar reparatiile se impun la plata separat.

Mentionez ca nu exista vreo hotarare AGA sau decizie a comitetului executiv in acest sens.

Cine se face raspunzator pentru incalcarea legii?
Cel mai recent răspuns: marilyn31 , utilizator 19:29, 28 Octombrie 2012

In normele de aplicare a L230/2007 la ART.24 (5)-
Asociaţia de proprietari va constitui un fond pentru repararea părţilor de construcţii/instalaţii
aflate în proprietate comună, fond cu perioadă de folosire limitată, care va fi depus în contul
asociaţiei de proprietari şi nu va putea fi folosit decât cu acordul adunării generale a asociaţiei de proprietari, în conformitate cu bugetul de venituri şi cheltuieli.
Cel ce o incalca.
Si pentru avarii parti comune, in cazul de fata conducte de alimentare cu apa, nu se pot folosi aceste fonduri, dat fiind faptul ca aceste cheltuieli au fost aprobate in buget si fondurile sunt constituite in acest sens ?
Repet cele notate mai sus, in loc sa se efectueze din fondul de reparatii si nici din cel de penalitati, ci sunt imputate la plata ca si cheltuieli comune pe cota indiviza.

Asa cum arata art.44 din aceleasi norme:
ART. 44
(1) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, reparaţii şi, ...."
Nu apar alte cheltuieli extraodinare cu privire la lucrari de reparatii in caz de avarie.

Dupa cum am specificat s-au aprobat in hotarare AGA lucrari de inlocuire ale coloanelor verticale de alimentare cu apa pentru care s-a constituit fond de reparatii lunile aprilie- august a.c..Cu toate astea, aceste cheltuieli sunt impuse diferentiat la plata.

Ultima modificare: Duminică, 28 Octombrie 2012
marilyn31, utilizator
In adunarea generala se poate hotari realizarea unor lucrari mari, necesare si cunoscute. Pentru aceste lucrari se poate constitui un fond de reparatii, asa cum ati citat din legislatie mai sus, fond destinat exact pentru aceaste lucrari planificate. In acest sens legislatia prevede ca acel fond limitat se utilizeaza numai cu aprobarea adunarii generale.
Daca peste o luna, doua, noua, apare o avarie, aceasta trebuie remediata imediat si nu asteapta aprobarea adunarii generale. Se iau bani din contul asociatiei sau din casa, se rezolva problema si se repartizeaza aceasta cheltuiala pe lista de plata lunara proportional cu cota parte indiviza de proprietate, asa cum prevede art.44 pe care l-ati citat mai sus.
In acest fel nu este afectat acel fond de reparatii constituit special pentru lucrarea discutata si planificata in adunarea generala.
Nu vad unde si cand s-a incalcat vreo lege!
Daca nu se repartizeaza cheltuielile cu avariile imediat si se scad din fondul de reparatii, nu o sa se mai poata realiza lucrarea planificata, aprobata de adunarea generala si poate contractata cu un executant.
Articolul de lege notat nu specifica impunerea pe cote-parti a altor cheltuieli de reparatii, ci faptul ca pentru acestea se constituie fondurile de reparatii.

Dat fiind ca aprobarile pentru respectivele lucrari s-au dat in martie si pana in luna august s-a constituit fondul de reparatii pentru aceste lucrari aprobate in adunarea generala, acestea nefiind insa demarate de conducerea asociatiei si asta din incompetenta lor de a contracta furnizori de lucrari in acest sens si nu din vina noastra a celorlati care suntem obligati sa cotizam la fond si sa platim si reparatiile care trebuiau deja sa fi fost efectuate sau macar in curs de executie in acest moment.

ntre timp fondul sta blocat si noi scoatem alti bani din buzunar sa platim reparatii care au fost aprobate la constituirea acestor fonduri. Ce nu inteleg de ce trebuie sa platim de 2 ori aceeasi lucrare???

Culmea e ca pe timp de 3 luni consecutive s-au inregistrat avarii pe coloane la 4 apartamente, lucrari care trebuiau incluse in lucrarile generale aprobate ??? Oare nu e prea mult??? Unde e eficienta manageriala in acest caz???

Si va intreb acum, dumneavoastra in calitate de administrator sau presedinte de asociatie, procedati similar??? Vine iarna, dvs. efectuati lucrari de asa o anvergura pe timp racoros.Opriti apa rece si calda cate o saptamana pentru fiecare lucrare si lasati locatarii fara cele 2 utilitati pentru faptul ca timp de 6 luni n-ati avut ragaz sa contractati o firma care sa le execute???
Ultima modificare: Duminică, 28 Octombrie 2012
marilyn31, utilizator
adriantot a scris:

Daca nu se repartizeaza cheltuielile cu avariile imediat si se scad din fondul de reparatii, nu o sa se mai poata realiza lucrarea planificata, aprobata de adunarea generala si poate contractata cu un executant.


Mai mentionez faptul ca art.45 alin 3 din legea 230/2007 prevede faptul ca:

"Plăţile pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune se vor face din fondul de reparaţii."

In concluzie lucrari aprobate, legea impune constituirea fondului si plata lucrarilor din aceste fonduri.
De unde sa stiu eu, daca au fost intradevar avarii sau domnul presedinte nu s-a apucat sa faca pe bucati inlocuirea conductelor in asa fel incat sa foloseasca firma de intretinere de la care isi ia spaga si nu una oarecare pentru care trebuie sa organizeze licitatie???

E drept ca lucrarile in cauza au fost aprobate pentru lunile iunie - iulie, nu s-a specificat anul, ci s-a notat odata cu "lucrarile de reabilitare ale blocului organizate de Primarie"...pentru ca ilustrul nostru presedinte ne-a indus in eroare cu inceperea acestor lucrari...Din informatile primite de la primarie, randul blocului nostru la reabilitare termica vine peste vreo 3 ani, poate 4-5 ani sau altadat pe banii nostri. Ce facem cu tonsoanele de alimentare apa rece si calda????
A...asteptam lucrarea de anvergura.Constituim fond de reparatii si intre timp pansam tevi sau le inlocuim pe bucati.

Deci lucrarile pentru care s-a constituit fondul nu au fost efectuate. Se dau banii inapoi proprietarilor si platim avarii lunar tot din buzunarul nostru sau se folosesc conform legii, reiterez articolul citat mai sus.
Ultima modificare: Duminică, 28 Octombrie 2012
marilyn31, utilizator

Alte discuții în legătură

Legea 230/2007 - fond de reparatii black23_ro black23_ro in baza legii 230/2007 am gasit azi afisat la scara urmatorul anunt: \" incepand cu data de 01.01.2011 se va constitui un fond pt reparatii si alte cheltuieli ... (vezi toată discuția)
Penalizari fond reparatii asociatie de proprietari rocky rocky Buna ziua, exista lege (si daca da, care este) care stipuleaza ca se pot aplica penalizari pentru neplata fondului de reparatii? Stiu ca este obligatoriu dar, ... (vezi toată discuția)
Liste de plata la asociatie ContSters205948 ContSters205948 MI se baga penalizari,PE LISTA DE PLATA APARE CA SE BAGA PENALIZARI DE 0,2 IN CONFORMITATE CU LEGEA NR 114,ART 31 SI o.u.g - PUBLICATE PE DATA DE 07 SEPT ... (vezi toată discuția)