avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 860 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Tema licenta
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Tema licenta

Salut. Sunt student in anul al 4lea la drept si mi-am ales sa fac licenta la Dreptul Muncii. As vrea sa nu aleg o tema din cele din lista. As vrea sa vin cu ceva interesant, sa ies din tipar, eventual sa fac o paralela cu Dr. Comercial. Ma poate ajuta cineva cu niste idei pentru o asemenea tema? Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: smeagull , utilizator 09:13, 29 Octombrie 2012
Va recomand urmatoarea tema care se afla la interferenta dintre dreptul civil si dreptul muncii: Regimul specific al institutiei nulitatii in dreptul muncii
:offtopic: pai daca vreti asa tare sa impresionati cu gandirea "outside the box", nu ar fi mai corect sa va inventati dvs. tema?

Muncii are multe interferente cu comercialul (apropos, sper ca stiti ca sintagma "drept comercial" nu mai inseamna mare lucru ...), insa nu imi vine in minte niciuna care sa se preteze la dimensiunea unei lucrari de licenta.

Cele doua materii se intrepatrund in special la:
1. concedieri pentru motive economice (subtire material)
2. raspundere patrimoniala a salariatului, atrasa ca urmare a raspunderii contractuale a unitatii in relatia comerciala cu alti profesionisti
3. comparatie contract individual de munca si contract (fost) comercial (orcare contract comercial si oricare contract civil, ca tot veni vorba). In special: posibilitati de reziliere, clauza penala, daune, sanctiuni, confidentialitate, neconcurenta, secret profesional, proprietatea intelectuala asupra rezultatelor.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Teoria generala a dreptului licenta stef01 stef01 buna ziua. m-ati putea ajuta cu cateva idei in legatura cu planul de licenta la tgd, tema: persoana fizica subiect al raportului juridic? (vezi toată discuția)