acum doua zile era sa raman fara permisul de conducere pentru depasire.
"era" ptr ca dupa indelungi :worthy: , :(( si argumente din regulament m-am ales doar cu o amenda ptr lipsa centura;) in compensatie ptr nesuspendarea permisului.:)
in Tandarei, jud. ialomita, drumul principal DN2A(E60) este lat (aprox. 7m pe sens) si permite circulatia pe doua randuri dar drumul nu este marcat intre benzi ci numai intre sensuri cu o singura linie continua.
in fata mea circula o doamna care se tinea de volan sa nu cada din masina la astronomica viteza de 30 km/h, viteza in sectorul de drum respectiv si in tot orasul fiind de 50 km/h. bineinteles ca mergea langa axul drumului deoarece forta centrifuga ar fi putut sa o arunce inafara carosabilului. nu ma grabeam, dar sa mergi cu 30 km/h nefiind niciun impediment sa circuli cu o viteza mai mare, i-am tras cateva flashuri sa se bage pe dreapta ca sa trecem si noi, cei care ne permiteam sa mergem cu 50 km/h, bineinteles ca nu a vrut in ruptul capului sa treaca pe primul rand, probabil sa nu isi strice karma. intr-o curba la stanga unde a catadixit sa se traga pe primul rand am depasit-o, nu aveam mai mult de 40 km/h.
fiind langa axul drumului nu m-am mai uitat in oglinzi.
dupa ce am facut depasirea, nino-nino,crr,crr, politia in spate!:( .
mi-a inghetat antigelul in motor si deja imi vedeam viata in urmatoarea luna pe scaunul din dreapta.
trag corespunzator pe dreapta sa-i las sa treaca, poate erau oamenii in misiune si nu vroiam sa-i incurc, cand colo, trag si ei pe dreapta iar politistul de la volan (erau doi) vine la mine, imi cere actele si ma intreaba daca ma grabesc.
i-am raspuns ca a avut grija doamna din fata sa nu ma grabesc, cu 30 km/h si dricul mergea mai repede si am inceput o discutie constructiva despre numarul de benzi din localitate, latimea benzilor, pozitia in timpul mersului si circulatia pe benzi, viteza in localitate.
argumentul infailibil al domnului politist pentru suspendarea permisului a fost ca dumnealui este politist de foarte multa vreme in orasul respectiv si stie sigur ca acolo nu este drum cu doua benzi pe sens ci doar cu una iar toate contestatiile facute pe acest motiv au fost respinse.
argumentele mele ca sa nu imi suspende permisul au fost ca drumul are latimea corespunzatoare circulatiei pe doua benzi de sens iar pozitiile in mers incep de la dreapta spre axul drumului, banda a doua fiind ptr depasire, cine vrea sa circule cu viteza redusa sa circule pe prima banda.
Art.41. - (1) Vehiculele şi animalele, atunci când circulă pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, în sensul de circulaţie, cât mai aproape de marginea părţii carosabile, cu respectarea semnificaţiei semnalizării rutiere şi a regulilor de circulaţie.
(2) Numerotarea benzilor de circulaţie pe fiecare sens se efectuează în ordine crescătoare de la marginea din partea dreaptă a drumului către axa acestuia. În cazul autostrăzilor, banda de urgenţă nu intră în numerotarea benzilor de circulaţie.
Art.42. - Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.
problema este in felul urmator:
drumul permite circulatia pe doua randuri si pot trece doua masini una pe langa alta pe acelasi sens de mers dar dar benzile nu sunt materializate prin marcare. intre cele doua sensuri de mers exista o singura linie continua iar regulamentul prevede la marcaje ca linia dubla continua se marcheaza numai de la cel putin doua benzi pe sens.
Art. 79. –
(2) Linia continua se foloseste în urmatoarele situatii :
a) linia continua simpla, pentru separarea sensurilor de circulatie, a benzilor de acelasi sens la apropierea de intersectii si în zone periculoase;
b) linia continua dubla, pentru separarea sensurilor de circulatie cu minimum doua benzi pe fiecare sens, precum si la drumuri cu o banda pe sens sau în alte situatii stabilite de administratorul drumului respectiv, cu acordul politiei rutiere.
intrebarile sunt:
1. daca latimea drumului pe sens (~7m) permite circulatia pe doua benzi sau randuri administratorul drumului este obligat sa separe sensurile de mers cu linie simpla continua sau cu linie dubla continua?
2. care este latimea minima a randului care obliga marcarea astfel incat acesta sa devina banda?
3. la circulatie pe randuri se aplica aceleasi reguli ca si in cazul circulatiei pe benzi? regulamentul este cam confuz din acest punct de vedere nespecificandu-se clar ca se respecta aceleasi reguli. se face referire mai mult la "benzi".
4. daca faceam contestatie cu argumentele invocate as fi avut sanse de admitere a contestatiei?:)
Eu nu inteleg de ce v-a oprit cat nu ati incalcat linia continua. Daca ati depasit in curba, e de inteles.
Se interzice depasirea vehiculelor:
c) în curbe (...)
" 1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece Inaintea altui vehicul ori pe langa un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule In care s-a aflat initial."
Daca erau doua benzi pe sens, nu ar fi fost depasire " Nu constituie depasire, In sensul alin. (1), situatia In care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decat vehiculele care circula pe alta banda in acelasi sens de circulatie."
"banda de circulatie - subdiviziunea longitudinala a partii carosabile, materializata prin marcaje rutiere sau alte mijloace, daca are o latime corespunzatoare pentru circulatia Intr-un sens a unui sir de vehicule, altele decat vehiculele care se deplaseaza pe doua roti;"
Daca nu-i marcat corespunzator, e o singura banda pe sens oricat de lata ar fi.
"Circulatia pe drumurile publice se desfasoara In conformitate cu regulile de circulatie si cu respectarea semnificatiei semnalizarii rutiere realizate prin mijloacele de semnalizare, (..)
Mijloacele de semnalizare rutiera sunt:
c) marcajele;
" Autoritatile administratiei publice locale au urmatoarele atributii:
b) iau masuri pentru instalarea, aplicarea si întretinerea mijloacelor de semnalizare rutiera si a echipamentelor destinate sigurantei circulatiei, conform standardelor în vigoare, tinând evidenta acestora; "
"Mijloacele de semnalizare rutiera, precum si alte dispozitive speciale de acest fel se asigura, se instaleaza si se întretin prin grija administratorului drumului public respectiv ori al caii ferate, dupa caz. Instalarea mijloacelor de semnalizare rutiera si a dispozitivelor speciale se executa numai cu avizul prealabil al politiei rutiere."
Fiind vb de un drum european, pe care se circula deci cu viteza maxima de 100 de km/h , se prea poate ca pentru siguranta sa se circule pe o banda mai lata decat pe alte sectoare de drum.
E reglementata circulatia pe drumuri cu o banda sau cu mai multe benzi, nu se discuta de circulatie.. pe randuri
eu am depasit in curba dar masina depasita se afla pe randul intai de langa trotuar iar eu pe randul doi deci se poate aprecia ca am trecut pe langa ea fara a efectua o manevra de depasire. daca se considera ca marcajul este necorespunzator iar latimea sensului permite circulatia pe doua randuri/benzi atunci un vehicul poate circula "intre" benzi fara a putea fi acuzat de incalcarea regulilor de circulatie. singurul lucru care ar putea demonstra ca era un singur rand este trasarea unei singure linii continue dar asa cum am precizat latimea sensului de mers pemitea circulatia pe doua benzi.
Prioritate de dreapta
Focus1
Sa ne inchipuim o localitate in care exista drumuri asfaltate si ne-asfaltate si o sumedenie de intersectii nedirijate. As dori sa va intreb cum se abordeaza ... (vezi toată discuția)