costi84 a scris:
(...)mergand pe un drum cu 2 benzi pe sens, la mijloc linie de tramvai in ambele sensuri am dorit schimbarea directiei de mers la stanga.
M-am incadrat pe linia de tramvai,am semnalizat si cand sa fac stanga m-a depasit alta masina pe cealalta lnie de tramvai si m-a si lovit. Mentionez ca era linie discontinua.
prima intrebare ar fi unde s-a produs impactul dintre masini, inainte de intersectie sau in intersectie?
a doua intrebare, de ce v-ati incadrat pe linia de tramvai daca erau doua benzi pe sens? trebuia sa ramaneti pe banda a 2 a si sa efectuati manevra de schimbare a sensului de mers spre stanga prin ocolirea centrului imaginar al intersectiei.
Art. 107. – (1) La intersectiile
prevazute cu indicatoare si/sau cu marcaje pentru semnalizarea directiei de mers, conducatorii de vehicule
trebuie sa se încadreze pe benzile corespunzatoare directiei de mers voite, cu cel putin 50 m înainte de intersectie si sunt obligati sa respecte semnificatia indicatoarelor si marcajelor.
(2) La intersectiile
fara marcaje de delimitarea benzilor, conducatorii vehiculelor ocupa în mers, cu cel putin 50 m înainte de intersectie, urmatoarele pozitii:
a) rândul de lânga bordura sau acostament, cei care vor sa schimbe directia de mers spre dreapta;
b) rândul de lânga axa drumului sau de lânga marcajul de separare a sensurilor, cei care vor sa schimbe directia de mers spre stânga. Când circulatia se desfasoara pe drumuri cu sens unic, conducatorii de vehicule care intentioneaza sa vireze la stânga, sunt obligati sa ocupe rândul de lânga bordura sau acostamentul din partea stânga;
schimbarea directiei de mers se face in ordinea urmatoare:
1. semnalizare
2. asigurare
3. incadrare
4. schimbarea directiei de mers
oug195
Art.54. - (1) Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.
daca nu ati procedat in modul descris mai sus purtati o parte din vina.
asigurarea dupa semnalizare este obligatorie.
poate fi considerata culpa comuna deoarece si al doilea conducator auto avea obligatii pe care trebuia sa le respecte.
Art.45. - (1) Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial.
(2)
Conducătorul vehiculului care se angajează în depăşire trebuie să se asigure că vehiculul care circulă în faţa sau în spatele lui nu a iniţiat o asemenea manevră.
hg1391
Art. 118. – Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:
a)
sa se asigure ca acela care îl urmeaza sau îl precede nu a semnalizat intentia începerii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune în pericol sau stânjeni circulatia din sens opus;
b) sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii;
c) sa pastreze în timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit;
d) sa reintre pe banda sau în sirul de circulatie initiale dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra în conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic.
.