In urma cu 3 luni de zile am contractat o excursie in Italia prin intermediul unei agentii de turism. Am platit ca avans 50% din suma, iar produsul consta in: rezervare camera la hotel, rezervare bilet avion la o companie aeriana.
Agentia de turism ne-a recomandat sa ne facem asigurare storno, sub titlul ca "e singura posibilitate sa va recuperati banii daca se intampla ceva". Nu am facut asigurarea respectiva, si, ghinion, s-a intamplat ceva, si doresc sa anulez rezervarea, si sa recuperez macar o parte din bani.
Am sunat la agentia de turism, mi s-a explicat ca ei nu pot sa imi returneze nimic din avansul pe care li l-am achitat in august, si ca pot sa-mi faca totusi asigurarea storno, dar ca respectiva asigurare ma acopera doar incepand dupa 10 zile de la semnarea ei (lucru care nu ma ajuta).
Poate cineva sa imi explice daca ceea ce sustine agentia de turism e legal? Este posibil sa le achit avans pentru un produs/serviciu, si ei sa nu poata sa imi returneze nimic din avansul achitat? Inteleg sa mi se opreasca niste penalitati, nu lucreaza nici ei degeaba, dar totusi?