Va rog sa va exprimati opinia in urmatoarea speta: Am cumparat un bilet de avion dus intors ( plus asigurare) printr-o agentie de turism, urmand sa iau zborul pe data de 13 aug. Cu jumatate de ora inainte de check-in, am fost anuntati ca, compania aeriana a dat faliment, iar zborul a fost anulat. Intrucat achizitia biletului a fost facuta prin agentia de turism, si nu prim compania aeriana direct, am luat legatura cu agentia spre a-mi recupera contravaloarea biletului. Neprimind un raspuns concret de la ei, am depus o reclamatie cu nr de inregistrare la sediul agentiei, prin care am solicitat rambursarea contravalorii biletului + o compensatie de 400 euro( conform Reg 261/2004 al Parlamentului European, dat fiind faptul ca nu am fost anuntata de anularea zborului cu cel putin 2 saptamani inainte de eveniment si nici nu mi s-a pus la dispozitie o alternativa de zbor). Acum, raspunsul celor de la agentie este urmatorul: " Multumesc pentru email.
In primul rand, imi pare rau ca va aflati in aceasta situatie din cauza falimentului companiei ........
Dati-mi voie sa va explic mecanismul dupa care functioneaza orice agentie IATA care emite bilete de avion. Spre deosebire de alte tipuri de activitati, agentiile nu sunt proprietarele biletelor de avion, ci companiile aeriene care efectueaza zborurile. Noi suntem doar agenti in numele companiei aeriene si nu prestam servicii de transport, ci de rezervare/emitere bilete de avion, modificari de date, informare asupra conditiilor biletelor. Acestea sunt serviciile pentru care si incasam taxa de serviciu. Contravaloarea biletului in sine merge intotdeauna la compania aeriana.
Prin urmare, in acest moment actionam in numele dumneavoastra pentru recuperarea acestor sume. Am facut deja charge back la banca noastra si suntem intr-o postura favorabila care sa ne permita recuperarea contravalorii biletului de avion achitat de dumneavoastra. Sper sa ne permiteti sa facem acest lucru in continuare.
In privinta despagubirilor mentionate de dumneavoastra, acestea se pot acorda de compania aeriana ( este responsabilitatea transportatorului, nu a agentiei), insa nu se acorda in conditii exceptionale, in care se incadreaza si falimentul.
Desigur, nimeni nu isi doreste niciun litigiu, nu e benefic nimanui, insa puteti lua masurile pe care le credeti necesare. Sper insa ca raspunsul dumneavoastra sa fie acela ca putem sa actionam in continuare in numele dumneavoastra pentru recuperarea sumei achitate pe bilet.
Termenul maxim dat de banca este luna octombrie, va vom tine la current daca acest lucru se intampla mai devreme.
Astept raspunsul dumneavoastra."
Consider ca orice drepturi materiale pe care le cer, trebuie sa-mi fie rambursate de catre agentie, pentru ca factura de achizitie bilet avion + asigurare produce efecte juridice intre mine si agentie, nu intre mine si compania aeriana care a dat faliment... Credeti ca am castig de cauza, in situatia in care voi actiona agentia in instanta?
Sper sa aveti rabdare sa cititi tot mesajul, si sa-mi raspundeti. Va multumesc!
este adevarat.
Contractul de transport aerian dvs. l+ati incheiat direct cu compania aeriana, nu cu agentia de turism , deci eventualele pretentii le puteti adresa companiei aeriene.