Pretul trebuie restitut de cel care l-a primit respectiv de agentia de turism care urmeaza a-si recupera apoi banii de la compania aeriana. Suma de bani trebuie restituita imediat dupa ce s-a anulat zborul.
In primul rand, cititi cu atentie Termenii si conditiile generale de pe site-ul agentiei de turism si de pe site-ul companieie aeriene.
Apoi infomati-va privind drepturile dvs aici:
[ link extern ]
Dacă zborul se anulează, aveți dreptul la rambursare, redirecționare sau revenire la locul de plecare, precum și dreptul la asistență și despăgubiri. Compania aeriană vă datorează despăgubiri dacă ați fost informat în privința anulării cu mai puțin de 14 zile înainte de data planificată a zborului. Compania aeriană are obligația de a dovedi dacă și când v-a informat personal în acest sens. Dacă nu o face, contactați autoritatea naționalăpdf pentru a primi asistență.
Totuși, operatorul nu trebuie să plătească despăgubiri dacă poate dovedi că anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare, care nu ar fi putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile. Compania aeriană trebuie să dovedească acest lucru furnizând, de exemplu, extrase din jurnalele de bord sau rapoarte referitoare la incidente. Compania trebuie să ofere aceste dovezi organismului național competent, precum și pasagerilor vizați, în conformitate cu dispozițiile naționale privind accesul la documente.