Buna ziua,
Colaborez cu o firma de curierat pentru a livra produsele catre client iar clientul plateste contravaloarea lor ramburs, pe baza de chitanta ramburs cont colector emisa de firma de curierat, dupa care banii sunt virati de catre curier in contul meu.
1. Care sunt inregistrarile contabile in contabilitatea clientului dar si a furnizorului?
In opinia mea:
La furnizor:
411 = 707
4427
inregistrarea incasarii:
5121=411 ca document justificativ numarul OP facut de firma de curierat
La client:
303 = 401
4426
inregistrarea platii:
401=5311 ca document justificativ chitanta ramburs cont colector
Corect?
Argument util: se specifica in contract ca firma de curierat face incasari in numele clientului conform art. 129 alin(3) lit. e din cod fiscal
2. Trebuie sa emit factura de decontare-pentru sume incasate de la terti catre firma de curuierat conform art. 137 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal?
1. Clientul Dvs. receptioneaza obiecte de inventar?
2. Firma de curierat trebuie sa va emita factura de comision pentru intermedierea facuta, conform normelor de aplicare CF art 129 alin. 3 lit.e.
3. Catre cine sa emiteti factura? Catre firma de curierat? Pentru ce anume?