Societatea are un contract de prestari servicii cu plata in 3 rate: 1 rata scadenta la 30.10.2012 - (facturata: avans 419 = 4111 si tva), a 2 rata scadenta la 30.11.2012 si a 3 a rata scadenta la 30.06.2013. Societatea este microintreprindere, platitoare de impozit pe venit.
1) Cum facturez a 2 a rata, se poate tot ca si avans, care sunt inregistrarile contabile?
2) Ce inregistrare pot face pentru prima rata care a fost si incasata, ca sa pot trece suma pe un cont de venituri ( ma intereseaza ca aceasta suma sa intre in contul 121 pentru anul 2012).
De ce sa facturati ca avans si nu facturati direct serviciile executate? Daca ati executat serviciile pentru prima factura emisa ca avans, emiteti factura in care stornati avansul si facturati serviciile prestate. In felul acesta inregistrati si venituri in cursul anului 2011.
Daca la data de 30.11 aveti executate serviciile aferente celei de a doua rate, facturati direct serviciile, nu ca avans.
Venituri in avans
birta
o incasare prin banca pentru firma constructii in decembrie 2009 poate fi operata in 472 fiind lucrari ce se vor executa in 2010 deci si cheltuielile se vor ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.