Buna ziua! as dori sa intreb ce pot face in urmatorul caz ( la ce autoritate sa apelez pt. a-mi rezolva problema): locuiesc din august, intr-un apartament dintr-un bloc mai vechi, (cred ca e din '77 construit) la etajul 10. Problema mea consta in faptul ca, de cand s-a dat drumul la caldura,de la inceputul lunii noiembrie, la mine caloriferele sunt calai, iar in casa este foarte frig, desi le aerisesc in fiecare zi. Am tot intrebat la administratie ce se intampla, insa singurul raspuns pe care l-am primit, a fost ca se intampla acest lucru, din cauza ca la apartamentele de sub al meu e posibil sa se tina caloriferele inchise si acesta ar fi motivul. Eu am intrebat un instalator si acesta mi-a spus ca nu are legatura, ca ar trebui sa am caldura asa cum trebuie din moment ce le aerisesc. Eu banuiesc ca este o problema la pompa de apa, care nu pompeaza asa cum trebuie, astfel incat sa ajunga apa fierbinte pana la etajul 10, probabil este prea veche si ar trebui schimbata. Eu nu vreau sa platesc caldura pe care de fapt n-o primesc si in acelasi timp sa inghet in casa, dar nu stiu cum sa-i constrang sa faca ceva. De asemenea, aceeasi problema o am si cu apa calda, pentru care trebuie sa consum 30 de minute pana vine apa calda. Va rog mult daca ma puteti indruma. Va multumesc!
Nu ati precizat concret care este situatia la etajul 8 .apartamentul respectiv are caldura la parametrii acceptabili?
Ar putea fi vorba inclusiv presiune insuficienta pe retea sau instalatia parte comuna sa fie colmatata
Referitor la pretentia a nu plati caldura in parte justificata,competent a analiza situatia si a dispune masuri este presedintele de asociatie
Disfunctionalitatea care o denuntati referitor la calitatea apei calde este foarte frecventa si se datoreaza faptului ca nu exista consum continuu,motiv pentru care apa se raceste in instalatia parte comuna,iar pentru a percepe incalzirea apei este necesar ca dvs sa asteptati timpul faptic necesar golirii instaltiei de apa rece si inlocuirea acesteia cu apa calda,
Mai bine verificati temperatura de intrare a agentului termic la limita de proprietate. Daca agentul intra cu o temperatura mica, ceea ce ajunge la dvs.= zero. Masurati temperatura , nu va mai agitati degeaba.
Unele regii au inceput sa braileasca caldura, probabil gandesc ca si ei fac treaba exact cum plateste clientul.:D
Va multumesc pentru raspunsuri! Eu spuneam ca nu vreau sa platesc degeaba, evident ca doresc sa am caldura si sa platesc pentru ea, dar nu mi se pare normal sa platesc si nu primesc ce platesc in schimb. Imi este teama sa nu ma trezesc cu o factura de cateva sute de lei, in conditiile in care caloriferul este doar calai, iar eu inghet de frig. Nu stiu cum sta situatia in apartamentul de la etajul 8, pentru ca, dupa cum spuneam, m-am mutat de putin timp aici si nu cunosc vecinii, ca sa-mi permit sa merg la dansii, sa vad ce temperatura are caloriferul dansilor. Asadar, doream sa aflu raspunsul la intrebarea: daca cei care se ocupa de administratie nu sunt prea dornici de a ma ajuta sa rezolv problema(sa vada ce se intampla, care este cauza), ce solutii legale as avea pentru a-i determina sa o faca? va multumesc inca o data!
In primul rand verificati chiar dv. ce caldura primesc vecinii de pe coloana dv. de apartamente: de la parter, cei de la mijlocul coloanei, puneti mana pe tevile verticale din propriul apartament si vedeti daca sunt mai calde decat la intrarea in calorifer.
In cazul in care constatati ca la toate apartamentele caloriferele sunt "calai", atunci este o problema provenita de la punctul termic sau de la vanele din subsol.
Daca apartamentele de pe coloana au caloriferele mai calde decat al dv. poate fi o problema de aerisire a coloanei si in acest caz va puteti adresa administratorului sa faca aerisirea coloanei.
Inteleg ca s-ar pune problema ca unii proprietari isi tin caloriferele inchise. Inseamna ca aveti repartitoare? In acest caz caldura precara pe care spuneti ca o aveti va face sa se inregistreze putin si pe repartitoare, astfel incat in mod normal n-ar trebui sa platiti sume exorbitante.
Ar mai fi problema propriului calorifer (vechime, colmatare), dar asta e ultima chestiune care v-ar ramane de verificat dupa ce ati constatat ca temperatura de intrare a agentului termic in blocul dv. este cea optima.
Faptul ca vecinul de dedesupt nu se incalzeste nu are niciun efect asupra dv. in niciun fel.
Apreciez ca in situatia mentionata ,se impune ca dvs sa desfasurati eforturi concrete prin care sa va informati temeinic despre gradul de confort termic existent in imobil,deoarece daca lasati totul pe administrator,acesta poate sa va comunice scurt "ca in bloc este caldura,dvs daca sunteti nemultumita-descurcati-va"
Daca doriti sa nu va confruntati cu situatia impunerii la intretinere a unor sume disproportionate in raport de calitatea si cantitatea de caldura,apreciez ca este necesar sa staruiti la presedintele de asociatie sa desfasoare verificari,in interesul general al proprietarilor pentru buna functionare a instalatiilor parte comuna
Ne-am confruntat in imobil zilele trecute cand un proprietar de la parter,a fost luat cu salvarea pentru ca efectiv suferise un soc termic inghetase in apartament.Ruda care la gasit a criticat aspectul ca in apartament era o temperatura apropiata de cea de afara
S- a hotarat in comitetul executiv sa se realizeze verificarea instalatiei de agent termic,ocazie cu care intradevar s- a constatat ca instalatia de retur era colmatata si nu mai permitea circuitul normal al agentului termic
S-a efectuat verificarea instalatiei,a caloriferelor din proprietatea respectiva si intr-un interval de 3-4 ore situatia a fost remediata