avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1239 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Dispoziþia de platã/încasare
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Dispoziþia de platã/încasare

Care este reglementarea legala care indica modul de utilizare, circuitul si gestionarea dispozitiilor de plata si incasare?
Aceeasi reglementare se aplica oricui le foloseste? Ma intereseaza acest aspect in ceea ce priveste gestiunea financiar-contabila a asociatiilor de proprietari. Cine le contrasemneaza in acest caz si in baza caror documente se face dovada intrarii/iesirii efective a banilor.
Situatie: un administrator pretinde ca a imprumutat asociatia in luna mai 2007 si in luna decembrie retrage banii in baza dispozitiei de plata catre casierie dar nimeni din conducerea asociatiei nu semneaza nici de primire nici de eliberare numerar si nu are cunostinta de acest lucru.
Este normal?
Multumesc!
L.C.

Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 16:57, 30 Noiembrie 2012
Buna seara Laura,

In cazul incasarilor pe baza "Dispozitiei de incasare", administratorul era obligat sa completeze si chitanta.

CHITANTA (Cod14-4-1)

1. Serveste ca:
- document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casieria unitatii;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate.
In conditiile in care sumele inscrise pe chitanta sunt aferente livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii scutite fara drept de deducere conform prevederilor legale (ex: art. 141 alin. (1) si (2) din Codul fiscal), formularul de chitanta este documentul justificativ care sta la baza inregistrarii veniturilor in contabilitate.
2. Se intocmeste in doua exemplare, pentru fiecare suma incasata, de catre casierul unitatii si se semneaza de acesta pentru primirea sumei.
3. Circula la depunator (exemplarul 1, cu stampila unitatii). Exemplarul 2 ramane in carnet, fiind folosit ca document de verificare a operatiunilor efectuate in registrul de casa.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, dupa utilizarea completa a carnetului (exemplarul 2).
5. Continutul minimal al formularului:
- denumirea unitatii; codul de identificare fiscala; numarul de inregistrare la oficiul registrului comertului; sediul (localitatea, str., numar); judetul;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele persoanei fizice care depune sume si ce reprezinta acestea sau, dupa caz, denumirea unitatii; codul de identificare fiscala; numarul de inregistrare la oficiul registrului comertului; sediul (localitatea, str., numar); judetul persoanei juridice;
- suma in cifre si litere;
- semnatura casierului.


Dispozitia de incasare nu este suficienta. In contabilitate D.P. se intocmeste de catre compartimentul contabilitate, este semnata de cel care a completat-o, este contrasemnata de contabil sef sau director economic (viza C.F.P.) si aprobata de directorul unitatiii. Pe baza acesteia, casierul incaseaza, dar este obligat sa "taie" chitanta.

Apoi era obligatorie aprobarea imprumutului Asociatiei de proprietari de catre Adunarea Generala a acesteia. Trebuia intocmit contract de imprumut intre administrator, ca persoana fizica si Asociatia de proprietari, reprezentata de Presedinte.



:) Multumesc pentru detalii Gabriela!
Nu exista nici chitanta, nici contract si nici semnaturi ale presedintelui sau cenzorului asociatiei de proprietari din acea perioada pe respectivele dispozitii. Fostele comitete si fosta comisie de cenzori nu au verificat niciodata legalitatea actelor indeplinite de fostul administrator timp de 6 ani...
Week-end minunat tuturor!
L.C.
Cu mare placere :)!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Casier asociatie proprietari rocs rocs buna ziua. as dori sa stiu ce atributii are casierul intr-o asociatie de proprietari. Ce acte intocmeste casierul. multumesc! (vezi toată discuția)
Chitanta sau di/dp? AncaUrda AncaUrda Care este documentul corect in baza caruia se poate face trensferul de bani intre casele diferitelor puncte de lucru ale unei societati: chitanta, dispozitia ... (vezi toată discuția)
Casier vs contabil sethgabriela sethgabriela buna ziua, va rog sa ma lamuriti cu o problema: daca registrul de casa este intocmit de catre contabil, in format electronic, in programul de ... (vezi toată discuția)