Am plecat din firma la care activam acum o luna de zile, insa, nici pana acum, nu am reusit sa imi recuperez actele necesare, respectiv, decizia de incetare a c.i.m si adeverinta de vechime(din ce am reusit sa aflu, acestea sunt actele necesare odata ce pleci de la o firma)
Contabilul firmei este cel care se ocupa de aceste acte, intrucat angajatorul "nu are timp" de astfel de lucruri.
Cred ca am vorbit la telefon de cel putin 20 de ori pana acum cu acest contabil, de fiecare data fiind amanat sau mintit cu vreo alta inventie, ultima fiind, "nu am primit inca acceptul de la XXXX (angajator), revin eu cand il primesc", eu din cate stiu, eliberarea actelor dupa plecarea unui angajat, nu este o optiune a angajatorului ci o obligatie.
Asftel, as aprecia daca mi-ati spune ce se poate face in aceasta situatie, ce pot face pentru a lua acele acte, si totodata, pasii care trebuie urmati pt. a face acest lucru.
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
Prin urmare, depuneti o solicitare scrisa la angajatorul si daca acesta refuza sa va elibereze documentele solicitate va puteti adresa ITM-ului.
Va multumesc pt raspunsul prompt si foarte util, s-ar putea sa sune ciudat, dar nu stiu exact cum ar trebuie sa sune sau sa arate o astfel de o solicitare, se poate sa-mi dati un link cu un exemplu, sau ceva asemanator?
Subsemnatul/a………………………………………domiciliat/a in ……………………....., str……………………, nr.…., bl….., sc……, ap…...., sect……, jud…………………………, posesor al BI/CI seria....…, nr………........, CNP……………………………………. , am fost/sunt salariat/a la SC……………………………......................., in functia de……………………, de la data ……………………pina la data…………………..
Va rog sa eliberati, potrivit art.8 alin.3 din HG nr.500/2011 coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., decizia de incetare a c.i.m , precum si adeverinta de vechime pentru perioada lucrata in cadrul S.C: ....
Va multumesc inca o data, sunt uimit de cat de eficient este acest forum, rar mai intalnesti asa ceva in mediul online romanesc.
As dori sa mai aflu cat timp are angajatorul la dispozitie din momentul in care a primit acea solicitare de eliberare a actelor?
In cazul in care vreau sa trimit aceasta solicitare prin posta sau curierat, este necesar un timbru anume, special?
Solicitarea o trimiteti prin posta cu confirmare de primire. Termenul este cel mult 15 zile de la data solicitarei, v-a mai scris interior colegul. Totusi, sfatul meu este sa sesizati ITM-ul, deoarece potrivit Art. 18 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 angajatorul este oblgat de a elibera persoanelor carora le inceteaza raporturile de munca o adeverinta din care sa rezulte baza lunara de calcul prevazuta de art. 14.
Prin urmare, eliberarea adeverintei, precum si celorlalte acte, nu se realizeaza la cererea angajatului, ci reprezinta o obligatie.