Buna ziua. Mie mi-a expirat contractul de munca, iar superiorul meu ma obliga sa semnez niste acte - decizia de incetare si actul de incetare. Imi puteti spune care sunt actele care trebuie cerute angajatorului in cazul acesta? Stiam ca trebuie semnata doar decizia de incetare si fisa de lichidare, dupa achitarea ultimului salariu si ar trebui sa primesc adeverinta de vechime in munca (fisa fiscala). Va multumesc anticipat. :)
1. La incetarea c.i.m., trebuie sa solicitati eliberarea urmatoarelor acte :
- decizia de incetare a c.i.m.
- adeverinta de vechime
- adeverinta pentru somaj
HG 500/2011 prevede expres ca:
Art. 8.
....
(3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
...
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
(4) Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.
.....
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
2. Nota de lichidare nu este un document obligatoriu, decat in situatia in care ati fost angajat ca si gestionar.
Multumesc frumos pentru raspuns. As mai avea totusi o nelamurire, prin "copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate" se intelege fisa fiscala? Multumesc.
Nu se intelege asa ceva. Fisa fiscala este un alt document care se elibereaza de catre angajator, la cererea angajatilor, un document care sa cuprinda cel putin informatii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat in cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat si retinut. Acest document nu este un formular tipizat.
Demisie
mmus
Buna ziua,
In cazul demisiei, ce documente trebuie angajatorul sa-i inmaneze fostului salariat: adeverinta de vechime, copie dupa Revisal etc.???
Multumesc ... (vezi toată discuția)
Intrebare
MariusZoltan
Buna , As dorii si eu un raspuns la o intrebare . Pe data de 1 noiembrie 2012 am incetat activitatea prin demisia mea la o societate .La aceasta societate am ... (vezi toată discuția)