In data de 18.10.2017 imi inceteaza contractul de munca cu perioada determinata, pana la acea data am fost obligati intreaga echipa sa ne luam concediu fara plata. In cursul zilei de azi 03.10.2017 am primit fisa de lichidare pe care trebuie sa o completez cu semnaturile mai multor departamente. Am trimis un mail departamentului de HR cu intrebarea cand si cum voi primi urmatoarele acte: - decizia de incetare a raporturilor de munca (a CIM)
- nota de lichidare (sper ca-mi ramane si mie un exemplar)
- adeverinta de concedii medicale pentru perioada contractuala
- adeverinta de venit pentru perioada lucrata (care inlocuieste fisa fiscala)
- adeverinta de vechime in cadrul companiei. Mi s-a spus ca le voi primi dupa data de 25 noiembrie iar ca la plecarea din firma primesc doar un exemplar din fisa de lichidare. Ce alte acte mai trebuie sa solicit si cum pot sa fac sa intru in posesia actelor in termenul legal de 15 zile.
Cum pot sa intru mai devreme in posesia acestor acte avand in vedere ca fara ele nu ma pot angaja. Termenul de 25 noiembrie inseamna 45 de zile de cand semnez lichidarea.
Nu prea aveti cum , decat daca angajatorul vi le elibereaza mai repede.
HG 500/2011
art.8
....
(4^2) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligați să îi elibereze acestuia un extras din registrul privat/public, datat și certificat pentru conformitate, sau o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, astfel cum rezultă din registrul privat/public și din dosarul personal/profesional, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
.....
art.9
...
5) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei refuzul angajatorilor de a elibera documentele solicitate de către salariat și prevăzute la art. 8 alin. (4^1) și (4^2).
......
Nerespectarea legilor si a altor acte normative care reglementeaza domeniul muncii, relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca poate fi sesizata Inspectoratului Teritorial de Munca si/sau Inspectiei Muncii.
Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei