avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1943 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Presedinte nou, bloc cu probleme mari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Presedinte nou, bloc cu probleme mari

Buna ziua,
Am devenit presedinte al unui bloc cu 20 de apartamente acum aproximativ 2 ani de zile, cand in urma unui incendiu am reusit sa strangem mai multe propietari la un loc pentru a decide asupra unor aspecte.Am devenit presedinte fara nici un act constitutiv si fara sa primesc nici un document anterior(toate au ars in incendiu), urmand mai mult sa urmaresc probleme tehnice decat cele tin de partea contabila sau juridica unde urma sa fie gasit un comitet de cenzori(care nu au mai fost gasiti pana la urma)
In acest timp am fost preocupat de tot ce tine de partea tehnica amenajari, etc care le am facut fara bani prin amici, fara sa implic blocul in nici un fel la cheltuieli.
Acum sunt dat in judecata alaturi de administrator pentru probleme care tin de verificarea contabila a acestuia si a ceea ce tine de bani si intretinere etc.
Persoana care ne da in judecata doreste toate actele contabile pe ultimii 10-15 ani, acte care nu mai exista datorita incendiului, dar ar trebui sa existe acte contabile pe ultimii 2 ani.
Am hotarat sa fac o verificare contabila a administratorului cu ajutorul unui amic contabil, dar administratorul nu a prezentat luni de zile la rand nici un document(fiind un om batran nu puteam sa ma duc nici sa il trag de urechi nici sa ma impun in oricare alt fel).
Acum administratorul trebuie sa se prezinte la un expert contabil desemnat de instanta dar nu cred ca se va duce.
Ce pot face pentru a explica instantei situatia in care ma aflu:
-presedinte fara acte preluate si facut presedinte asa din gura fara vot fara nimic
-lipsa actelor contabile si a oricaror fel de acte dinaintea incendiului
-administrator care nu colaboreaza in nici un fel cu mine.

Stiu ca situatia actuala este foarte grava pentru mine, de aceea apelez la dvs.
Cu multumiri,
Sorin.
Cel mai recent răspuns: Carturarul , utilizator 09:52, 6 Decembrie 2012
1-In situatia expusa dvs urmeaza cu documentele care exista in asociatie sa probati evenimentul incendiului
2-Documentele care au fost distruse la incendiu le puteti obtine de la autoritatea care a emis hotararea de infiintare entitate juridica
3-Presedintle de asociatie de proprietari detine responsabilitatea si functia in baza alegerii de catre participantii la adunarea generala,respectiv nu este angajat al asociatiei de proprietari pe cale de consecinta ,nu opereaza institutia demisiei care guverneaza contractele individuale de munca
Intr adevar nu cunosc nimic de aceasta functie, problema este ca nu exista nici un act prin care eu am devenit presedinte, ci doar 5 oameni care m au rugat sa ma ocup de probleme tehnice, usor usor am ajuns sa fiu denumit onorific poresedinte, iar acum am proces pe cap cu aceasta functie onorifica.
Ce pot face?
In aceasta comunitate sunt cunoscut ca un om de onoare, iar aceasta problema atarna greu pe umerii mei.
Domnisoara/doamna Ynocentta, nu inteleg punctul 2, noi suntem asociatie de locatari nu de propietari.
Nu inteleg de ce sunt eu tras la rapsundere pentru ultimii 15 ani?eu fiind aici de 2 ani.
Inca o data ce pot face pentru a ma distanta de aceste probleme, am inteles ca cenzorii se ocupa de verificari contabile, nu eu?este corect?





Vedeti dumneavoastra , actele asociatiei (statut,stampila,pv-uri) si actele contabile arse in incendiu trebuiau consemnate ca distruse apoi refacute intr-un termen de 30 de zile ,se putea prelungi si mentionat refacut. pe fiecare.Dv, ati semnat contracte , liste de intretinere,state de plata ,decizii etc fara macar sa aveti ceva la mana ca suneti presedintele ales al blocului?Nu trebuia sa asteptati atat pana, aceste lucruri trebuiau rezolvate atunci pe loc. Acum insa este mai grav , si macar sa faceti rost de actele contabile de cand suneti dv, sa ii cereti administratorului sa va prezinte aceste acte (ii cereti in scris) desi se presupune ca le-ati verificat inainte de semnarea listelor de plata , alaturi de un cenzor pe care inteleg ca nu il aveti.Demisia nu va exonereaza de ilegalitatea in care probabil ati functionat in asociatie nu numai dumneavoastra ci si ceilalti membrii (casier,administrator si ce alti lucratori ati mai avut).Incercati macar sa faceti rost de actele contabile pe care le-ati semnat ,macar atat pentru a avea o baza de pornire . Nu va puteti apara invocand necunoasterea legii.Sper sa rezolvati cu bine! Cine v-a dat in judecata?


PS; cenzorii se ocupa de verificari contabile si va inmaneaza dv un raport lunar in care va consemneaza daca listele sunt intocmite ok, ca nu sunt probleme si dv in urma acelui raport semnati listele de intretinere alaturi de cenzor/cenzori, ceea ce inteleg ca nu s-a facut niciodata sau daca s-a facut probabil vi s-a comunicat verbal si nu in scris cum ar trebui deci este egal cu zero dv iar neavand nimic la mana .

Sfatul meu: debarasati-va putin de probleme si cititi urmatoarele legi si incercati sa va construiti singur apararea in functie de situatiile pe cere le-ati avut la dv in asociatie.
legea 230/2007
hg1588/2007
legea82/1991 actualizata in 2012
ordinul 1969/2007 partea legata de asociatii de proprietari
Ultima modificare: Miercuri, 5 Decembrie 2012
CRINA1, utilizator
Nu am semnat nici un act contabil, si nici nu sunt ales cu acte, ci doar m am ocupat de problemele tehnice, platind de la mine pe amicii mei care au rezolvat chestii precum centrala termica, etc.
Nu am semnat nimic nicodata nici contracte si nici acte si nici liste de intretineri, am spus de la bun inceput ca nu sunt bun la asa ceva ci doar la chestiile tehnico mecanice.
Suntem dati in judecata de o femeie care a revendicat un apartament in bloc si care nici macar nu este inca propietara acelui apartament, si este un pic nebuna(side note)
easyrider a scris:

Nu am semnat nici un act contabil,


Atunci cum au fost afisate listele de intretinere ? pe baza a ce s-au incasat acele cote de intretinere lunare?Dv de fapt ati facut munca in folosul comunitatii fara pretentii materiale sau ati fost platit? Daca ati fost platit cum ati fost incadrat pe stat ,ati avut contract de mandat ,s-au platit impozite?cine l-a semnat daca de semnat nu l-ati semnat dv ca presedinte ?!ales fie el si pe baza unor vorbe? Sau ele sunt afisate doar pe baza semnaturii celui care le intocmeste? ceea ce iar nu e bine,Dar iacata ca in fata legii acum reprezentati asociatia ca si presedinte si va trebui sa dati explicatii ca si presedinte.Sincer ,nu inteleg cum functioneaza treaba la dv in asociatie e foarte incurcata ,iar doamna probabil e si dansa in aceiasi postura ca si dv. probabil proprietara doar pe vorbe , pe o parte e bine ca nu ati semnat iar pe de alta e de rau .Mai mult ce sa va spun ,consultati un avocat daca situatia se inrautateste si nu va puteti apara singur.
Ultima modificare: Miercuri, 5 Decembrie 2012
CRINA1, utilizator

Alte discuții în legătură

Lista afisata de catre administrator cu cheltuielile la intretinere, este incompleta si incorecta ? neri neri Exista un model de tipizat pt. cheltuielile la intretinere care,trebuie folosit de catre toate asociatiile de proprietari ? Ori fiecare asociatie concepe o ... (vezi toată discuția)
Probleme adminstrator si presedinte de bloc ionelle2000 ionelle2000 buna ziua, numele meu este ionela pirlan si as avea nevoie de ceva sfaturi legate de probleme cu asociatia de proprietari, si anume: -din ce stiu eu, ... (vezi toată discuția)
Presedinte al asociatiei de proprietari mirel1980 mirel1980 Buna ziua, As vrea sa aflu si eu un raspuns la urmatoarea situatie aparuta in cadrul Asociatiei noastre de Proprietari: De cativa ani, exista aleasa o ... (vezi toată discuția)