Buna ziua, as avea si eu o intrebare la dumneavoastra daca ma poate ajuta cineva.Sper ca am postat acolo unde trebuie.
Eu lucrez pe vase de croaziera,la o companie Italiana,si imi platesc toate taxele pentru sanatate acolo in Italia.In urma cu 5 luni am avut un accident de munca si compania m-a trimis de urgenta acasa pentru a ma opera pentru ca imi rupsesem piciorul. In acel moment eu nu eram asigurat inRomania si bineinteles ca am platit pentru tot. Dorind sa imirecuperez bani am cerut de la companie formularul e-106,pe care mi l-au trimis dupa 3 luni. Acum o saptamana a sosit formularul si am sunat in Italia la SASN care este o casa de asigurari pentru noi marinari si acolo stiu ca plateste Compania mea taxele. Acestia mi0au spus ca nu ei imi platesc ci Formularul trebuie sa il depun la Cas la noi. Bun, am fost la Cas la noi si acestia mi-au spus ca nu ei deconteaza,ci ca trebuie ca eu toate facturile sa le trimit in Italia. Deci eu sunt foarte confuz si as dori daca ma poate ajuta cineva pentru ca eu nu mai stiu ce sa fac.Aceasta situatie ma depaseste. Va multumesc anticipat.
Formularul E 106 Certificat care vă atestă dreptul la asistenţă medicală** în ţara în care locuiţi,** atunci când aceasta nu coincide cu ţara în care sunteţi asigurat. Necesar pentru lucrători transfrontalieri, funcţionari publici şi membrii de familie aflaţi în întreţinerea acestora.
Atestat privind dreptul la prestaţiile în natură ale asigurării de boală-maternitate **în cazul persoanelor care îşi au reşedinţa într-un alt stat decât statul competent**
Formularul E 106 se eliberează de către instituţia competentă **de la locul de muncă** pentru a permite lucrătorului şi membrilor familiei sale** care îşi au reşedinţa împreună cu acesta pe teritoriul altui stat membru** să beneficieze de prestaţiile în natură de asigurare de boală sau maternitate, acordate în contul instituţiei competente de instituţia de la locul de reşedinţă, în conformitate cu prevederile legislaţiei pe care aceasta din urmă o aplică.
Formularul E 106 se aplică şi studenţilor şi membrilor familiilor acestora, dacă este necesar, precum şi membrilor familiei şomerului.
Persoanele care solicită formularul E 106** vor depune la sediul caselor de asigurări** o cerere însoţită de următoarele documente:
a) copie de pe cartea/buletinul de identitate sau de pe certificatul de naştere;
b) dovada reşedinţei în alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European decât statul competent; pentru persoanele care nu pot face dovada reşedinţei anterior plecării, se pot lua în considerare contractul de muncă, documentul de detaşare, ordinul emis de ministru sau orice document care face dovada şederii obişnuite pe teritoriul statului membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European;
c) dovada că urmează o formă de învăţământ în statul de reşedinţă, în cazul studentului;
d) formularul E 101 şi/sau formularul E 102, în cazul lucrătorului detaşat, prevăzut la art. 14 paragraful 1 lit. a) din Regulamentul (CEE) nr. 1.408/71 (salariat) sau la art. 14 bis paragraful 1 lit. a) din acelaşi regulament (lucrător independent), precum şi în caz de pluriactivitate şi în caz de detaşare excepţională potrivit art. 17 din Regulamentul (CEE) nr. 1.408/71;
e) dovada că persoana respectivă nu este asigurată potrivit legislaţiei statului de reşedinţă.
Notă:
Documentele emise în limbile europene altele decât limba română vor fi depuse şi în traducere legalizată.
Personal nu cred sa va deconteze cineva ceva, decat cu luna urmatoare a depunerii formularului la Casa de asigurari .Depuneţi formularul la orice casă de asigurări de sănătate din ţara în care locuiţi.
Formular e106
Dinush
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu procedurile pentru eliberarea formularului E106.
Actele necesare.
Daca sediul firmei este intr-un oras, iar salariatul va ... (vezi toată discuția)