avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 479 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale Trebuie sa platesc impozit pentru o anexa care nu a ...
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

Trebuie sa platesc impozit pentru o anexa care nu a fost finalizata si a carei autorizatie a expirat?

Buna seara,

O rugaminte am, daca ma poate ajuta cineva.
Am urmatoarea situatie pe care nu sunt sigur ca o inteleg: am construit o casa P+E pe care am dat-o in folosinta in anul 2000.
In 2007 am obtinut AC pentru mansarda, pe care am terminat-o in 2012.
Cand m-am dus la taxe si impozite, mi s-a spus ca trebuie sa platesc impozite din 2007 pana acum + restante (o suma destul de mare, din cauza penalitatilor).
In acest timp nu am primit nicio informare ca as datora ceva, cuiva.
M-am uitat la articolul 254 din legea 571/2003, insa acolo spune ca doar dupa "data dobandirii cladirii" se plateste acel impozit. Insa la mine, cladirea era deja dobandita, autorizatia mea fiind doar de imbunatatire a constructiei.
Imi puteti spune, va rog, daca situatia, din punct de vedere legal, este asa cum spun cei de la Taxe si Impozite? Mai pot face ceva, ca sa evit acest impozite, pe care nu consider ca trebuie sa le platesc, pentru ca nu am folosit spatiul respectiv, el fiind doar pereti in caramida si acoperis? M-ar ajuta faptul ca am peste 20 de martori (vecinii de la blocuri cunosc situatia)? Daca nu, exista posibilitatea sa platesc doar impozitul, nu si penalitatile, avand in vedere ca ei nu mi-au trimis nicio somatie?

Multumesc foarte mult!


Multumesc mult!
Ultima modificare: Luni, 17 Decembrie 2012
laurentiu998, utilizator
Cel mai recent răspuns: gmancila , utilizator 10:01, 18 Decembrie 2012
Ati dat peste un functionar care a luat ca data dobandire a mansardei, AC din 2007, acesta trebuia sa va ceara Procesul Verbal de finalizare a constructiei care tb datat cu 2012 cand ati finalizat constructia. Lasati-l pe functionar sa mai consulte legea, iar dvs mergeti la serviciul Urbanism unde ati obtinut autoriztia si rugati sa vina sa constate finalizarea lucrarilor.

Atentie! Procesul Verbal de finalizare al constructiei sa fie datat, efectiv data dupa proces reprezinta data de impunere a mansardei dvs. Totodata la urbanism se va face si o regularizare a taxei de constructii, asta in cazul in care declarati ca mansarda a costat mai mult decat ati declarat initial.

Deci nu intrati in panica, dupa ce primiti acel proces verbal, impreuna cu planurile cadastrale ale mansardei (ale intregului imobil), mergeti la alt functionar, sau va sfatuiesc sa abordati pe seful de serviciu, si depuneti Declaratia de impunere privind mansarda.

Titlul topicului pare ciudat, acolo pomeniti de o anexa, nefinalizata si autorizatie expirata, aici puteti prelungi AC, tot la urbanism si stati atent la teremen de finalizare. Dar daca anexa are deja peretii si acoperisul, nefiind finisata interior, va trebui sa faceti si pt ea Procesul Verbal de finalizare a constructiei.
Buna dimineata,

multumesc foarte mult pentru raspuns.

Legat de titlu: casa P+E a fost construita in 2000, data in folosinta, intabulata samd.
Eu din 2007 am cerut autorizatie de constructie doar pentru extindere (constructia mansardei).
Ceea ce a expirat a fost autorizatia de constructie a mansardei (pentru ca restul casei este finalizata). In 2007 am fost la urbanism sa intreb ce se intampla daca nu pot termina la termen si mi s-a spus ca nu e nicio problema. Sunt multe constructii care din cauza banilor, nu au putut fi finalizate. Dar nu mi s-a spus nimic de taxe si impozite.

Procesul verbal de finalizare a mansardei este facut in anul 2012.
Sa inteleg ca din punct de vedere legal, functionarul poate sa ceara inceperea impozitarii numai dupa data procesului verbal?

In articolul 254, (4) scrie: "În cazul extinderii, îmbunătăţirii, distrugerii parţiale sau al altor modificări aduse unei clădiri existente, impozitul pe clădire se recalculează începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care a fost finalizată modificarea."
([ link extern ] )

S-ar putea sa ca el sa spuna ca din 2007 pana in 2012 au existat peretii si acoperisul (ceea ce este si adevarat), si sa platesc impozitul. Ar fi legal acest lucru? In acest timp nu au fost puse ferestre, usi si nu a fost zugravit imobillul, deci nu putea fi locuit.

La alt functionar nu cred ca am cum sa merg, pentru ca el este seful Taxelor.

Legat de prelungire: pot incerca sa cer o autorizatie de constructie din nou si sa mai efectuez alte lucrari la casa, care oricum nu vor costa cu totul cat ma costa impozitul pe 5 ani cu penalizari.

Multumesc mult pentru raspuns!
Este adevarat, anul constructiei intregului imobil se actualizeaza la anul ultimei constructii, imbunatatiri sau modificari, dar acesta va fi anul 2012 cand ati incheiat PV de finalizare a lucrarilor.

"S-ar putea sa ca el sa spuna ca din 2007 pana in 2012 au existat peretii si acoperisul (ceea ce este si adevarat), si sa platesc impozitul. Ar fi legal acest lucru? In acest timp nu au fost puse ferestre, usi si nu a fost zugravit imobillul, deci nu putea fi locuit. "

Chiar daca peretii au fost ridicati in 2007, dvs erati in perioada autorizatiei, deci nu inseamna v-am vazut cu pereti va impozitez. Deci, data Procesului Verbal este data impozitarii mansardei conform legii. Am vazut ca deja ati citit articolul de lege care prevede asta, de ce mai aveti dubiu, doar pt ca este sef respectivul functionar?

Am spus sa mergeti la alt functionar pt ca sigur acesta nu a vazut procesul verbal de finalizare, dar are si el sef la randul lui.

"Legat de prelungire: pot incerca sa cer o autorizatie de constructie din nou si sa mai efectuez alte lucrari la casa, care oricum nu vor costa cu totul cat ma costa impozitul pe 5 ani cu penalizari. "

Intreband acest lucru inseamna ca nu aveti incredere ca acel PV reprezinta data impunerii. Cerand alta autorizatie pt alte imbunatatirii, nu modifica cu nimic anul de impunere al mansardei. Asa cum ati citit in lege, orice modificare facutala imobil se actualizeaza anul constructiei, doar pt nu a beneficia de acea reducere de 10-20% privind vechimea cladirii, de care se tine cont cand se calculeaza impozitul cladirii.
Ultima modificare: Marți, 18 Decembrie 2012
gmancila, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recalculare impozit cladire ContSters257326 ContSters257326 buna ziua, Am o intrebare legata de recalcularea impozitului pe cladiri/teren. in 2011 am cerut un certificat fiscal de la DGITL, fiindu-mi necesar pentru ... (vezi toată discuția)
Impozit caldiri persoane juridice oanazaharov oanazaharov Buna ziua! As vrea sa va intreb daca in conditiile in care firma mea are ca obiect principal de activitate- vanzare si cumparare de imobile proprii- trebuie ... (vezi toată discuția)
Recalculare impozit pe cladire ContSters257326 ContSters257326 buna ziua, Am o intrebare legata de recalcularea impozitului pe cladiri/teren. in 2011 am cerut un certificat fiscal de la DGITL, fiindu-mi necesar pentru ... (vezi toată discuția)