Buna ziua,
Ma confrunt cu o situatie incredibila - in 2008 am inmatriculat in Romania o masina noua cumparata de la un dealer auto din Germania. In 8 decembrie 2012 (dupa 4 ani!!!!) masina mi-a fost oprita in vama Salonta pe motiv ca este data in consemn in baza de date de masini furate. Masina a fost cumparata pe firma si plata a fost efectuata prin op bancar. Inregistrarea la RAR a fost ok. La politia din Germania mi s-au eliberat numere provizorii pe care le-am predat la RAR cand am inmatriculat-o. Eu sunt cumparator de buna credinta cu acte in regula.Timp de 4 ani ani am circulat cu ea si am iesit din tara de sute de ori atat in state UE cat si non UE. Se pare ca masina a fost data in consemn de Franta. Nimeni nu stie insa nimic concret, nu exista un caz concret, toti dau din umeri iar pana nu se elucideaza situatia masina mea este blocata ABUZIV la politie. Cei din vama spun ca pana acum nu au avut o baza de date internationala actualizata iar cei de la RAR dau din umeri si la fel spun ca nu au avut acces la o baza de date completa. As vrea sa stiu pe cine pot actiona in justitie pentru cererea de despagubiri intrucat in tot aceasta perioada (08 - 27 decembrie) nu am putut sa-mi desfasor cu ea activitatea pe firma si acest lucru mi-a adus prejudicii enorme? Cum ma protejeaza pe mine statul roman ca si cetatean roman platitor de taxe si impozite pentru ea? Statul roman pana la urma nu este implicat direct sau pagubit in acest caz (masina a fost furata si data in consemn in Franta iar eu am cumparat-o din Germnia) decat prin prisma faptului ca masina a fost gasita aici? Va rog sa ma ajutati cu un raspuns daca se poate sau daca cineva s-a mai confruntat cu o situatia similara imi poate spune cum s-a solutionat in final sau care au fost procedurile, demersurile, durata raspunsurilor, etc? Multumesc.
Va confruntati cu situatie des intalnita in cazul achizitionarii de autoturisme asupra carora au fost efectuate verificari partiale
Exista situatii de cumparatori de buna credinta de autovehicule,care la interval de 10 ani de la achizitie,dupa ce au efectuat 3 ITP in unitati autorizate,dupa control de rutina ,autoturismul a fost retinut pentru verificari figurand in baza se date internationala drept furat
Autoritatile nationale nu pot fi facute responsabile pentru evidenta si acordul initial acordat de autoritatea din statul de unde a fost achizitionat autovehiculul
Si cine se poate trage la raspundere in acest caz? Cei de la politia vamala dau din umeri si spun ca nu pot face nimic pana nu se solutioneaza. La fel si cei de la RAR spun ca ei nu pot face nimic intrucat la data verificarilor efectuate de ei nu aparea in baza ca furata. I-am dat in judecata pe cei de la vama dar pana se da primul termen..... Ma gandesc serios sa il dau in judecata si pe neamt in Germania dar am inteles ca pe autoritatile germane nu prea le intereseaza ca pe la ei se vand masini furate......
Vânzătorul neamţ poartă toată vina, în opinia mea .Ca vânzător, ar fi trebuit să îşi asume şi obligaţia de garanţie , şi să vă garanteze împotriva unor astfel de probleme.Îmi vine greu să cred că neamţul nu avea habar despre faptul că maşina este furată, poate chiar face parte dintr-o reţea organizată prin care unii fură, iar alţii vând maşinile furate , pentru a trece cu ele vama.Am mai auzit chiar că pe acolo , chiar proprietarul poate fi implicat, în sensul că ,,acceptă,, să i se fure maşina, obţine şi un ban, îşi încasează şi asigurarea , iar ,,furtul,, îl raportează abia după vânzare şi trecerea frontierei .
Dar aici a trecut cam mult timp până ce a ajuns la urechile poiţiei române furtul, o fi şi lipsa actualizării bazei de date, nu zic.Procedura este cam aceasta , care vă blochează maşina, şi chiar n-aveţi pe cine de aici să trageţi la răspundere.
Exista situatii concrete in care autoturisme achizitionate de afara,la interval de 10 ani de rulat pe drumurile nationale,dupa omologare RAR si "n" ITP,la control de rutina se constata in baza datelor RAR ca autovehiculul se afla in baza de date "vehicule furate "
RAR se achita de obligatia sa blocheze in baza proprie de date numarul de circulatie,iar proprietarului ii revine dreptul sa desfasoare demersuri la autoritati pentru a sustine si proba achizitia legala
Sunt cazuri in care proprietarului i-a fost restrictionat si ingradit dreptul de a utiliza bunul proprietate,
in care acesta a desfasurat demersuri,inclusiv expertize tehnice,dar autoritatea competenta si firmele de asigurari tergiverseaza solutionarea,astfel ca autoturismul se degradeaza ,fiecare dintre autoritati declinandu-si responsabilitatea pentru imposibilitatea proprietarului a utiliza bunul legal achizitionat