Am fost in concediu crestere copil 3 ani,m-am intors in decembrie ,am lucrat o saptamana si acum sunt in concediu medical (copilul este bonav).De la serviciu mi s-a spus ca,au nevoie de o adeverinta cu cat am avut eu indemnizatia in ultimile 6 luni,pentru calcularea bazei pentru plata concediului medical.
Despre ce adeverinta este vorba si de unde?
Mi s-a spus sa ma interesez eu si sa le trimit adeverinta.
Multumesc!
Mergeti la Agentia Judeteana pentru Plati si Inspectie Sociala (AJPIS), cea care v-a platit indemnizatia pentru CCC si solicitati o adeverinta cu veniturile pe ultimele 6 luni.
Eu pana sa nasc am avut un salariu de 1.000 ron plus ca am avut un PF,iar la calculul indemnizatiei de 85 % s-a calculat venitul de 1.000 ron plus venittul de la PF.adica,am avut o indemnizatie de 2.350 ron,iar angajatorului meu nu ii va conveni sa-mi platesca medicalul acum mai mult decat aveam venitul pana sa nasc,adica 1.000 ron.Ce treaba are el ca la calculul indemnizatiei s-au adunat mai multe venituri?
Alta modalitate nu este pentru baza de calcul a medicalului?
1. Angajatorul dvs. trebuie sa se supuna legilor nu sa faca cum vrea el.
2. Din OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate:
Art. 26. - (1) Asiguraţii au dreptul la concediu şi indemnizaţie pentru îngrijirea copilului bolnav în vârstã de pânã la 7 ani, iar în cazul copilului cu handicap, pentru afecţiunile intercurente, pânã la împlinirea vârstei de 18 ani.
(2) Indemnizaţia prevãzutã la alin. (1) se suportã integral din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
Art. 36 - (1) Calculul şi plata indemnizaţiilor prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã se fac pe baza certificatului de concediu medical eliberat în condiţiile legii, care constituie document justificativ pentru platã.
(2) Certificatul de concediu medical se prezintã plãtitorului pânã cel mai târziu la data de 5 a lunii urmãtoare celei pentru care a fost acordat concediul.