in legatura cu sumele din cont 471,tocmai ieri am fost la un seminar de contabilitate si am inteles ca aceste cheltuieli nefiind recunoscute in perioada curenta,in perioadele viitoare nu mai sun deductibile fiscal,stiti principiul independentei exercitiului nu se respecta.ma poate sfatui cineva ce sa fac,sa fac corectie pentru anii trecuti prin 1174 si doar la declaratia 101 se depune rectificativa?
s-a mai confruntat cineva cu asemenea caz?un eventual control se poate "lega" de aceste sume?
sigur ati inteles bine? Tocmai acesta este sensul acestui cont , sa respecte principiul independentei exercitiului .
In contul 471 se trec acele cheltueile care privesc perioade viitoare
De exemplu plata pentru inchirierea casutei postale - un exemplu care imi vine acum in minte
In decembrie anul 2009- platim la posta acest serviciu, care va fi aferent anului 2010.
Inregistram factura in contul 471, tocmai pentru ca aceasta cheltuiala nu este aferenta anului 2009 ci priveste exercitiul viitor
In 2010, trimestrial , inregistram 62X=471 , cu 1/4 din factura de mai sus .
Dpdv fiscal, ch este nedeductibila in 2009 pentru ca nu apartine anului 2009 , in timp ce la fiecare termen de constituire a imp pe profit pentru anul 2010 este ch deductibila .
eu ma refeream la ceea ce am inregistrat eu,postat mai sus pe forum,adica unele cheltuieli aferente anului 2007 care trebuiau inregistrate in 2007 ,dar avand nevoie de un credit ,soc .fiind nou infiintata am inregistrat in 471 si ceea ce nu trebuia.acum nu stiu cum sa procedez sa revin la inreg.,ma gandeam ca poate cineva s-a mai confruntat cu astfel de situatie.
@andreea...situatia pe care o descrieti poate justifica abordarea aleasa...in sensul ca, considerarea acelor plati ca nefiind cheltuieli ale perioadei, ci unele aferente perioadei viitoare, va da posibilitatea sa includeti conform scadentarului pe cheltuieli, care vor fi deductibile fiscal...daca cineva vi le va considera nedeductibile, contestati decizia respectiva justificand prin faptul ca...daca erau inregistrate pe cheltuieli in 2007 ar fi produs o pierdere fiscala care in perioada urmatoare s-ar fi recuperat din profitul impozabil, si drept urmare ar fi avut aceeasi consecinta fiscala.
ceea ce ati auzit la seminar se referea la erorile materiale...care se corecteaza prin rezultatul reportat, datorita independentei anilor financiari.
@ creola...in contractul de inchiriere e bine sa ai o clauza conform careia se va acorda chiriasului o anumita reducere pentru plata in avans...si uite asa totul va fi justificat!
trebuie avut in vedere ca pentru suma incasata in avans propietarul va trebui sa plateasca impozit ...daca e platitor de TVA...va colecta TVA....