Am un dosar de dauna la carpatica cu umatoarele daune pe partea dreapta: aripa fata pocnita (este din plastic), portiera fata infundata peste 70% din supratata, portiera spate incretita in partea de jos, unde este balamaua si gaurita cam 1.5cm, aripa spate este atinsa si zgariata, pragul este un pic turtit si stalpul la fel a fost impins in interirior putin . La constatare inspectorul de dauna a trecut aripa la inlocuit , portiera fata la reparat si portiera spate la inlocuit, iar aripa spate ,pragul si stalpul la reparat. I-am rugat sa imi inlocuiasca si portiera fata si acestia au refuzat acest lucru. Dupa 11 zile au aprobat pentru reparatie suma de 3890de lei si mi-au trimis o instiintare cum ca s-a facut o greseala in momentul constatarii daunei si ca inspectorul de daune mi-ar fi comunicat verbal ca repara portiera spate si ca o inlocuieste pe cea de pe fata insa a scris invers pe documentul de constatare, cea ce nu este adevarat.
Intrebarea mea ar fi cum se stabileste ce element se repara si care se inlocuieste si pe ce baza se face calculul despagubirii acordate de firma de asigurare pt ca mi se pare ca 3890 este putin tinand cont ca un element se vopseste cu 400 de lei. Pot cere ca sa fie folosite doar piese OEM daca masina mea este din 2002.
De regula la avarii minore(mici zgarieturi, si mici avarii ale caroseriei) se trece in procesul verbal de constatare "reparat", cu exceptia partilor componente din plastic care au suferit avarii de regula se recomanda "inlocuit". La peste 70% avarie a unei parti componente a caroseriei in mod normal se recomanda inlocuirea.Posibil sa aveti de plata diferenta de uzura a pieselor daca sunt inlocuite cu unele noi.
In legatura cu prima intrebare dl albastrel a punctat foarte bine...legat de a doua intrebare..firmele de asigurari incearca sa iasa cat mai ieftin, de obicei iti fac cereri cu sume mici, poate poate pica vreunul. Nu trebuie sa fiti de acord cu suma care vi se ofera. Cereti o noua expertiza la service-ul dorit de dvs, cel mai bine la reprezentanta. Pe baza acelui deviz ar trebui sa mai luati ceva bani in plus. Va spun din proprie experienta cu aceeasi firma de asigurari.
Fara a vedea piesa avariata este imposibil de stabilit solutia tehnologica de reparatie a respectivei piese. Solicitati service-ului la care veti repara autoturismul. Avand valoarea reparatiei calculata de service convocati societatea de asigurare la conciliere directa si in cazul in care nu veti ajunge la o intelegere privind valoarea despagubirii actionati in judecata respectiva societae de asigurare
Dar daca vreau ca sa optez pentru reparatie in regie proprie care va fi cuantumul sumei pe care o pot primi , sau daca imi puteti spune cum se calculeaza aceasta.
Pentru a avea o ideee despre cuantumul reparatiei intr-un service am facut la reprezentanta Renault un deviz de reparatie care a iesit in valoare de 7800 lei. Am facut la reprezentanta devizul pt ca sa nu para ca as avea eu cunostinte sau relatii pe la vre-un service si pe acesta l-as fi ales ca sa imi faca devizul.
Cu devizul am fost la reconciliere insa cei de la Carpatica au spus ca daca voi opta pt regie proprie at suma maxima acordata va fi cea care mi-a fost acordata initial, adica 3890 lei, insa daca vreau sa mi se aprobe devizul de la renault trebuie sa vin facturi doveditoare ca am reparat masina la ei. Eu din cate am inteles "din auzite" la reparatia in regie proprie se acorda suma de pe devizul de reparatie , daca se aproba, din care se scade valoarea TVA-ului aferent sumei aprobate.
As vrea mai multe lamuriri in legatura cu felul in care se calculeaza reparatia in regie proprie.
Intr-adevar, in cazul reparatiei autoturismului in regie proprie se acorda valoarea devizului de reparatie fara TVA. Dar nu valoarea unui deviz de repratie intocmit de un service, ci a unui intocmit de inspectorul de daune de la societatea de asigurare.
Dauna auto
catalin potlog
In cazul unei daune auto, cine are dreptul de a decide cat valoreaza reparatia si daca se repara sau se inlocuiesc reperele avariate, inspectorul de daune sau ... (vezi toată discuția)