avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 863 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Atributiile presedintei unei asociatii de locatari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Atributiile presedintei unei asociatii de locatari

Ma confrunt cu urmatoarea situatie: doresc inchirerea unui apartament unei persoane juridice pentru care este nevoie de acordul acociatiei de proprietari din locatia respectiva. La cererea initiala am primit un raspuns negativ in partea consilului de administratie. Ulterior, la sugestia administratorului, am obtinut acordul a mai mult de jumatate dintre locatari. In aceste conditii doamna presedinte a refuzat sa dea acordul si si-a dat demisia din functie, pastrand cu ea stampilele asociatiei. Intre timp asociatia nu are nici un presedinte, si nu exista o presoana ce poate lua o hotarare. Este legal ca doamna presedinte sa mai pastreze stamplilele si actele asociatiei dupa ce si-a dat demisia? Este legal sa-mi refuze acordul atata timp cat eu am aprobarea a mai mult de jumatate dintre locatari? Mentionez ca in blocul respectiva mai functioneaza cel putin o firma. Va multumesc,
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 23:19, 11 Ianuarie 2013
Nu este legal ca dupa incetarea exercitarii resonsabilitatii calitatii de presedinte de asociatie ,persoana sa refuze predarea stampilei sau a altor documente ce apartin entitatii juridice
Asociatia de locatar/proprietari este reprezentata si condusa de comitet executiv nu de consiliu de administratie
Avand in vedere ca normele in vigoare prevad obligativitatea convocarii de adunare generala in primul trimestru al anului staruiti in interesul dvs ,participati la adunarea generala,ocazie cu care puteti obtine acordul necesar
O asociatie de proprietari poate exista si functiona chiar si in lipsa presedintelui,responsabilitatile acestuia fiind preluateprovizoriu de catre un vicepresedinte sau membru din comitetul executiv
Nu, nu este legal ca doamna ex presedinte sa mai pastreze aceste documente si stampile care sunt proprietatea asociatiei de proprietari.Daca aveti acordul celor jumatate +1 dintre locatari aceea persoana juridica isi poate infiinta firma in acel ap.In absenta unui presedinte,exista acel comitet cu membrii,cenzor si administrator.In urma unei sedinte se poate lua o hotarare,dar depinde si ce fel de firma se va infiinta..Sunt firme care au nevoie doar de semnatura vecinilor de deasupra si dedesubtul respectivului ap.Altele au nevoie de acordul tuturor locatarilor.s.a.m.d
Acordul locatarilor il am pe o hartie fara stampila asociatiei, o hartie in care este indicat apartamentul, persoana si semnatura celui ce isi da acordul. Pentru doamna presedinte nu a fost destul de bun drept urmare a convocat o adunare generala la care toti locatarii i-au sarit in cap si drept urmare si-a dat demisia, dar a pastrat stampilele si a amenintat administratorul: " sa nu te puna necuratul sa le dai acordul astora".
Cei de la Administratia financiara nu vor sa inregistreze contractul fara acordul asociatiei, iar cei din comitet nu au curajul de a lua o hotarare fara D-na presedinte. In ceea ce priveste felul de firma este vorba de unu mic magazin. Ieri am avut o sedinta a locatarilor dar intrucat nu s-a intrunit majoritatea va trebui reprogramata in 10 zile. Dar intre timp, pana la alegerea unui nou presedinte, exista un mod de a obtine acel acord?? Este legal ca administratorul sa elibereze acest documet? Multumesc,
Micul magazin de care spuneti ca va functiona in apartamentul dv. trebuie sa prezintle a Reg. Comertului un formular specific in care sunt necesare semnatura si stampila presedintelui si semnaturile vecinilor direct afectati.
Nu este necesar acordul majoritatii sau tuturor proprietarilor, deci o AG pentru acest scop este inutila.

Acordul comitetului executiv, reprezentat de presedintele asociatiei este strict necesar, asa incat dv. trebuie sa va concentrati atentia asupra acestui punct.
Faptul ca a demisionat, dar tine stampila la ea, nu e in regula. Stampila trebuie sa stea la cel care reprezinta asociatia.
Va puteti adresa primariei la Biroul de relatii cu asociatiile de proprietari pentru acest aspect, al demisiei si nepredarii stampilei.
Multumesc, o sa urmez si aceasta cale. AG se face pentru a alege un nou presedinte. Problema e ca doamna tot ca un presedinte se poarta chiar si dupa demisie si insista ca presedintele viitor va fi doar o persoana propusa de ea. Deja a devenit o vendeda personala inpotriva mea.
Incerc sa aflu daca exista o cale legala de a obliga sa dea acest acord pe ea sau pe viitorul presedinte atata timp cat majoritatea locatarilor nu au nimic impotriva. Vecinii direct afectati nu au nimic impotriva.
Ultima modificare: Marți, 8 Ianuarie 2013
kaporalis, utilizator

Alte discuții în legătură

Adunare generala extraordinara i_andreea2005 i_andreea2005 Buna ziua. Am cateva nelamuriri legate de adunarea generala extraordinara asociatiei de locatari si as dori sa ma ajutati : Astazi a avut loc Adunarea ... (vezi toată discuția)
Cine reprezinta in instanta asociatia de proprietari daca nu exista presedinte dragos45 dragos45 Asociatia de Proprietari este data in judecata de 5 dintre membrii ei...Momentan Asoc de Proprietari nu are presedinte, nici vicepresedinte... AP Nr.x este ... (vezi toată discuția)