M-am confruntat recent cu o problema.in urma constatarii defectiunii contorului, s-a facut un proces-verbal si i s-a emis consumatorului ( s.c)o factura exorbitanta. cum pot ataca aceasta factura? care este temeiul legal procedural? ca de citit am citit toate legile speciale din domeniu- intr-adevar aceasta factura nu este intemeiata
Spuneti ca ati citit toate legile din domeniu si ca intradevar factura nu este intemeiata. Tocmai acele articole care demonstreaza faptul ca factura este neintemeiata este temeiul legal pentru a introduce o cerere de chemare in judecata. Succes.
Va trebui sa faceti o cerere la electrica pentru a vi se face verificarea metrologica a contorului, in cazul in care la verificare rezulta ca acesta este defect puteti sa fiti scutita de o parte a platii facturii, altfel nu.
In cazul in care un consumator contesta valoarea unei facturi si comunica acest fapt furnizorului in termen de 15 zile de la primirea ei, furnizorul este obligat sa analizeze corectitudinea contestatiei si in termen de 10 zile de la primirea contestatiei sa comunice consumatorului rezultatul analizei.
Legea energiei nr.13/2007 stabileste ca furnizorul raspunde pentru toate daunele provocate consumatorului din culpa sa, in conditiile stabilite prin contractul de furnizare. Consumatorul este indreptatit sa solicite furnizorului despagubiri, conform prevederilor contractuale, cand i se produc daune din vina acestuia sau in cazul nerespectarii indicatorilor de calitate a energiei.