avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 442 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Verificare anuala pentru administratori la asociatii ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Verificare anuala pentru administratori la asociatii de locatari in Craiova

In Craiova conform HCL (Hotarare Consiliu Local) 303/20.12.2012, s-a decis verificarea anuala a administratorilor de la Asociatiile de locatari, cu toate ca Atestatul de Administrator, obtinut in 2010, are valabilitate nelimitata pe tot teritoriul Romaniei (acest lucru notificat pe atestat). Daca imi poate spune cineva daca aceasta HCL 303/20.12.2012 a Primariei din Craiova este corecta sau nu. Daca nu este corecta ce ar fi bine sa fac. Multumesc anticipat pentru raspuns. Cu stima, Andrei
Cel mai recent răspuns: johnpescar , utilizator 17:56, 22 Ianuarie 2013
Depinde la ce natura se refera HCL-ul acela, ce anume va verifica.
Dar, daca sunteti in regula cu documentele asociatiei si nu aveti reclamatii, de ce va este teama, cu ce va deranjeaza acel control?
Personal cred ca aceste verificari sunt binevenite, stiti destul de bine ce delapidari au fost la nivelul Craiovei in ultimii ani la sociatiile de proprietari.
Mai ales ca unii administratori, in cardasie cu presedintii au favorizat diferite firme la obtinerea unor contracte de lucrari (anvelopari, acoperisuri, renovari etc) cu primirea unor comisioane grase, fara a mai proceda la licitatie, asa cum spune legea.
Eu sunt din Craiova si stiu ce spun.
Ultima modificare: Sâmbătă, 19 Ianuarie 2013
Marcel Mihalache, Avocat
ce anume te deranjaza?
care e problema daca se fac verificari?
verificari se pot face oricind,ce legatura au verificarile cu atestatul?
procmarci a scris:

Depinde la ce natura se refera HCL-ul acela, ce anume va verifica.


HCL303/20.12.2012, se refera la re-examinarea anuala a administratorilor de bloc, in vederea pastrarii Atestatului de administrator, obtinut in urma unui examen anterior si care are consemnat pe el ca valabilitatea lui este pe perioada nedeterminata.

Nu este vorba despre control a activitatii administratorilor de bloc, care mi se pare normal sa existe pentru a fi depistat daca sunt sau nu sunt nereguli in asociatia blocului
Ultima modificare: Duminică, 20 Ianuarie 2013
Adriantot, moderator
Nu confundati marfa cu ambalajul.
Omul a spus verificarea administratorilor, nu verificarea gestiunii as. prop.
Bun, banuiesc ca este vorba de pregatirea profesionala - gandindu-ma la legatura cu atestatul. Daca v-ati gandit la altceva, rog sa ne spuneti.
Eu sunt din Iasi, si la noi unii administratori au obiceiuri asemanatoare ca cei din Craiova... insa ideea este ca, nu administratorii sunt cei mai cei in scheme despre care vorbiti ci chiar unii primari din cate mai suntem informati. Noroc ca la dvs. in Craiova este o primarita care nu are aceste obiceiuri - cel putin asa a dat de inteles.
Din partea mea este bine ca se fac verificari, atat profesionale, cat si a gestiunii, insa acest ultim aspect ii priveste direct pe proprietari, pe conducerile as. prop., pe comisiile de cenzori. Nu trebuie sa dea CL tot felul de HCL -uri pentru a face asemenea verificari, dar ma rog, mai schimbam atentia de la alte grozavii din urbe...
.........................................................

Da, intre timp ati si raspuns si este exact cum am inteles prima data. Re-examinarea cunostintelor profesionale ale administratorilor. Buni baieti si acesti consilieri in Craiova! Se va auzi si pe la noi, sunt sigur.
Poate acest HCL sa prevada si re-examinarea paznicilor, functionarilor, a inginerilor, a juristilor, a medicilor si a tot ce misca in Craiova. Adica de ce numai a administratorilor? Numai ei uita ce au invatat?
Ultima modificare: Sâmbătă, 19 Ianuarie 2013
Adam Grecu, utilizator
c0stii a scris:

ce anume te deranjaza?
care e problema daca se fac verificari?
verificari se pot face oricind,ce legatura au verificarile cu atestatul?


Nu ma deranjeaza verificarile facute in asociatie pentru a se vedea daca sunt sau nu sunt nereguli.

HCL303 se refera la re-examinarea anuala a administratorilor, care au un Atestat de administrator, deci o diploma in baza careia presteaza aceasta munca calificatata si care are consemnat ca are valabilitate pe perioada nedeterminata, la fel cum si Diploma de Bacalaureat, Diploma de Licenta sau alte diplome obtinute in urma unui examen, au valabilitate nedeterminata, altfel am merge sa sustinem bacalaureatul din nou :))

Consider ca este o masura abuziva a consiliului local, asta presupune, taxa de examinare, bani cheltuiti pe drum, pune dosar, mergi la examen, timp pierdut, timp pe care il rup de langa famile sau activitate.

Cum se poate rezolva juridic oare aceasta problema?
Ultima modificare: Duminică, 20 Ianuarie 2013
Adriantot, moderator

Alte discuții în legătură

Atestat administrator de imobile Crina04iulie Crina04iulie O persoana fizica atestata administrator de imobile pe perioada nedeterminata in baza legii 230/2007, pe noua lege 196/2018 este obligată să se reatesteze ? ... (vezi toată discuția)
Ce insemna persoane fizice atestate pentru functia de administrator? ricadinas ricadinas In ce lege se prevede ce insemna persoane fizice atestate pentru functia de administrator pentru asociatii de proprietari ? (vezi toată discuția)
Atestat administrator de imobile cornelusha cornelusha Buna ziua, este adevarat ca daca ai domiciliul/resedinta in sectorul 1, nu ai voie sa dai examen la primaria altui sector ? Sau nu iti recunosc diploma cei de ... (vezi toată discuția)