avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 453 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Verificare anuala pentru administratori la asociatii ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Verificare anuala pentru administratori la asociatii de locatari in Craiova

In Craiova conform HCL (Hotarare Consiliu Local) 303/20.12.2012, s-a decis verificarea anuala a administratorilor de la Asociatiile de locatari, cu toate ca Atestatul de Administrator, obtinut in 2010, are valabilitate nelimitata pe tot teritoriul Romaniei (acest lucru notificat pe atestat). Daca imi poate spune cineva daca aceasta HCL 303/20.12.2012 a Primariei din Craiova este corecta sau nu. Daca nu este corecta ce ar fi bine sa fac. Multumesc anticipat pentru raspuns. Cu stima, Andrei
Cel mai recent răspuns: johnpescar , utilizator 17:56, 22 Ianuarie 2013
Eu am citit hotararea invocata, adica
MUNICIPIUL CRAIOVA
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI CRAIOVA

HOTÃRÂREA NR. 303
privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea şi desfăşurarea
examenului de atestare a persoanelor fizice, în vederea îndeplinirii funcţiei de
administrator de imobile şi autorizarea persoanelor juridice specializate pentru
activitatea de administrare a imobilelor

Consiliul Local al Municipiului Craiova, întrunit în şedinţa ordinară din data
de 20.12.2012;
Având în vedere raportul nr.147918/2012 întocmit de Direcţia Patrimoniu,
prin care se propune aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea
examenului de atestare a persoanelor fizice, în vederea îndeplinirii funcţiei de
administrator de imobile şi autorizarea persoanelor juridice specializate pentru
activitatea de administrarea a imobilelor şi rapoartele comisiilor de specialitate ale
Consiliului Local al Municipiului Craiova nr.158, 160, 161, 162 şi 163/2012;
În conformitate cu prevederile art.35 alin.1-3, art.36, art.54, art.56 alin.1, lit.b
şi art.57 din Legea nr.230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
asociaţiilor de proprietari, modificată şi completată, art.58 din Hotărârea Guvernului
nr.1588/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.
230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari,
art.5 alin.1şi alin.3, lit.b din Ordonanţa Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic
al contravenţiilor, modificată şi completată, art.1, art.3, art.4 şi art.10 din Legea
nr.22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii si răspunderea în
legătură cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităţilor sau instituţiilor
publice, modificată şi completată, Legii nr.53/2003 privind Codul Municii,
modificată şi completată, Legii nr.290/2004 privind cazierul judiciar, modificată şi
completată, Legii nr.31/1990, republicată, privind societăţile comerciale, modificată
şi completată, art.3 Cod Civil;
În temeiul art.36 alin.9, art.45 alin.1, art.61 alin.2 şi art.115, alin.1, lit.b din
Legea nr.215/2001, republicată, privind administraţia publică locală;
HOTÃRêTE:
Art.1. Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea examenului de
atestare a persoanelor fizice, în vederea îndeplinirii funcţiei de administrator
de imobile şi autorizarea persoanelor juridice specializate pentru activitatea de
administrare a imobilelor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art.2. Pe data prezentei hotărâri, îşi încetează efectele Hotărârea Consiliului Local al
Municipiului Craiova nr.297/2010.
Art.3. Primarul Municipiului Craiova, prin aparatul de specialitate: Serviciul
Administraţie Publică Locală şi Direcţia Patrimoniu vor aduce la îndeplinire
prevederile prezentei hotărâri.
PREªEDINTE DE ªEDINŢÃ, CONTRASEMNEAZÃ,
SECRETAR,
Dorel Cosmin MARINESCU Nicoleta MIULESCU
Nu pot decat sa felicit masura respectiva.
Trebuie sa fim mai bun, mai competenti mai profesionisti.

Din pacate cel putin jumatate din conducerile asociatiilor de proprietari din Romania sunt foarte slab pregatiti; conduc asociatiile "dupa ureche". Iar in cel putin 3/4 din asociatii sunt nereguli. Din aceleasi motive.

Una din cele mai bune masuri pentru a corecta asta sunt astfel de examene/cursuri.
Cu o precizare, ele ar trebui sa vina ca o masura de suport/training pentru cei vizati si nu ca o masura de sanctionare (cel putin la inceput).

Iar ca sa-i raspund si unui utilizator carcotas.
Si eu cunosc multe persoane care conduc masina mai bine ca unii cu vechime mare pe permis. Sa inteleg ca ati fi de acord sa circule nestingheriti pe drumurile publice.


grandanat a scris:
Si eu cunosc multe persoane care conduc masina mai bine ca unii cu vechime mare pe permis. Sa inteleg ca ati fi de acord sa circule nestingheriti pe drumurile publice.

Adica dumneavoastra sustineti ca soferii pot sa conduca mai mult sau mai putin "nestingeriti", in functie de vechimea pe care o au sau in functie de cum apreciaza cineva ca stiu sa conduca mai bine!?#-o
Eu stiu ca permisul de conducere se dobandeste un urma unor cursuri si a examenului si este valabil toata viata fara alte teste teoretice anuale, fara examene de conducere anuale, fara solicitarea de cazier judiciar anual... Abia prin ultima modificare a legii s-a introdus obligativitatea efectuarii vizitei medicale cu ocazia preschimbarii permisului. Iar aceasta se va face din 10 in 10 ani si nu anual.
Iar o diploma de calificare, un permis, un atestat... de regula sunt valabile toata viata si in foarte rare cazuri, in meserii riscante (de ex. pilotii de aviatie) se fac anual cursuri de pregatire finalizate cu examene de prelungire a licentei. Calificarea o are toata viata dar nu poate profesa (pilota) decat daca-si prelungeste licenta ce este valabila inca un an.

Asa ca pentru administratorii de imobile poate ca este bine sa se organizeze la nivel de primarii niste cursuri, poate odata la 5 sau 10 ani, unde administratorilor sa li se improspateze cunostintele cu noile reglementari in domeniu dar nu sa fie oamenii stresati si tracasati anual cu examene.
Adica cei care administreaza (ca directori generali, presedinti de Consilii de administie, ale funcii similare) si au in subordine mii de oameni, bugete de miliarde de lei, unii care hotarasc soarta altora s.a.m.d., toti acestia nu fac vizite medicale anuale, nu cazier anual, nu test grila anual..., dar un administrator al unei asociatii de 30 de apartamente, trebuie sa fie verificat de cunostinte anual?
Pai nu mai poti sa inchei un CIM decat pe maxim un an, ca nu stii daca omul la anu' o sa reuseasca la examen.
Eu propun primariilor sa-i oblige pe administratori sa sustina examen lunar. Numai dupa ce ia examenul, sa aiba voie sa afiseze lista de plata si cu obligatia de a afisa alaturi o copie a dovezii ca a luat examenul.
Eu cred ca administratorii vor trebui sa se supuna pretentiilor celor din Primarii deoarece lucreaza cu banii statului, care trebuiesc sa ajunga la regiile statului. Bine ca nu implementeaza un sistem de examinare ,in functie de nota obtinuta sa se traga linia. Poate astfel se mai aerisesc unele creiere , se mai elibereaza locul pentru ca toata lumea sa manance cate o paine buna, daca merita. Poate astfel se incearca sa se mai termine cu hotia.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Atestat administrator de imobile Crina04iulie Crina04iulie O persoana fizica atestata administrator de imobile pe perioada nedeterminata in baza legii 230/2007, pe noua lege 196/2018 este obligată să se reatesteze ? ... (vezi toată discuția)
Ce insemna persoane fizice atestate pentru functia de administrator? ricadinas ricadinas In ce lege se prevede ce insemna persoane fizice atestate pentru functia de administrator pentru asociatii de proprietari ? (vezi toată discuția)
Atestat administrator de imobile cornelusha cornelusha Buna ziua, este adevarat ca daca ai domiciliul/resedinta in sectorul 1, nu ai voie sa dai examen la primaria altui sector ? Sau nu iti recunosc diploma cei de ... (vezi toată discuția)