avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 659 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... am si eu nevoie de un sfat
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

am si eu nevoie de un sfat

Buna ziua
Incep prin a va spune ca sunt elev la un liceu (clasa a 12a - sunt major) . De ceva vreme am o "afacere" : vand scutiri medicale (culmea e ca pentru mine nu mi-am facut). Cred ca o parte din cadrele didactice si-au dat seama ca prin scoala circula asemenea scutiri. Presupun ca e fals in acte, sper sa ma insel. Ce ar putea sa mi se intample.

Multumesc
Falsul material in inscrisuri oficiale art.288 C.Penal- inchisoare de la 3 luni- 3 ani
Uzul de fals art.291C.Penal- inchisoare de la 3 luni -3 ani
E bine sa incetati cu astfel de ,,afaceri".:stunned:
In viitor veti fi afectat.Atat in viitorul apropiat, cat si in viitorul relativ indepartat.
E mai bine sa fiti cuminte si sa va vedeti de treaba ( dar nu in sensul aratat de dvs., evident).

avocat Claudiu Lascoschi
avocat_lascoschi@yahoo.com a scris:

E bine sa incetati cu astfel de ,,afaceri".:stunned:
In viitor veti fi afectat.Atat in viitorul apropiat, cat si in viitorul relativ indepartat.
E mai bine sa fiti cuminte si sa va vedeti de treaba ( dar nu in sensul aratat de dvs., evident).

Mai ales ca, in ultima vreme, am tot auzit de cercetari in legatura cu scutiri false.
Fapta dvs.este prevazuta si pedepsita de legea penala.Incetati pana nu este prea tarziu.
Ce ar putea sa mi se intample.

Codul penal:

Art. 288. - Falsul material în înscrisuri oficiale

Falsificarea unui înscris oficial prin contrafacerea scrierii ori a subscrierii sau prin alterarea lui în orice mod, de naturã sã producã consecinte juridice, se pedepseste cu închisoare de la 3 luni la 3 ani.

Falsul prevãzut în alineatul precedent, sãvârsit de un functionar în exercitiul atributiilor de serviciu, se pedepseste cu închisoare de la 6 luni la 5 ani.