1-Administratorul de imobil,legal poate presta responsabilitatea si obligatiile aferente functiei numai daca detine atestat emis de autoritatea publica locala
2-La momentul decesului sau in cazul in care persoanele nu mai locuiau efectiv in imobil ati informat oficial presedintele de asociatie ,solicitand scoaterea din evidenta a acelor persoane ?
3-aspectul ca apometrele nu esrau sigilate constituie in parte motiv pentru ca index consum sa nu fie luat in considerare
Montarea apometrelor nu a fost realizata prin unitate specializata care sa aplice sigiliu ?
4-Calcul cotelor individuale intretinere se realizeaza in baza evidentelor oficiale respectiv a informarilor asumate individual de proprietari
5-Puteti contacta personal CECCAR,detaliati situatia cu care va confruntati si negociati obiectivele si costul unei expertize financiar contabile
6-Atentie sporita cu acumularea de restante,care sunt generatoare de penalitati
Daca sumele nu sunt achitate in termen ,asociatia are dreptul sa desfasoare demersuri in instanta de judecta pentru recuperarea acestora
1. Stiu ca administratorul trebuie sa aiba un atestat autorizat. Si stiu sigur ca nu are asa ceva.
2. Este adevarat ca nu am facut o solicitare in scris.Nu o zic ca fiind o motivatie, dar in momentele alea cine s-ar mai fi gandit? si mai ales cand administratorul,vecin si prieten cu familia, era cu noi in casa in tot acest timp, luand parte la discutiile interne. Adica macar ne putea anunta "oameni buni, faceti asa..."...ma rog...scopul scuza mijloacele,nu?
3. apometrele fiind montate de un instalator, pers fizica,m-am bazat pe faptul ca aparatele au fost cumparate de la o firma specializata, cu garantie, nounoute....si nu am stiut ca este neaparat necesara sigilarea acestora. Nu avem de unde sa stim toate lucrurile astea, pentru ca altfel nu mai ajungeam aici.
4.vorbim aici exact de ce am zis si mai sus. Administratorul stia care este situatia mai bine ca oricine, si nu numai el, ci si alti vecini. Este un bloc din 1990 si tot de atunci oamenii astia sunt vecini....este genul de bloc in care nu poti sa misti ca te stie toata lumea. de accea zic ca aspectele astea puteau sa vina de la el...sa ne anunte ca trebuie sa facem intr-un anume fel si faceam fara doar si poate.
5. cu sigurata o sa fac o intrebare catre ei, pentru ca nu pot sa las lucrurile asa.
6. Nu cred ca ar putea sa fie in stare de asa ceva, in conditiile in care nu este legal administrator, nu avem un comitet executiv, cenzorul nu mai vrea sa ia parte la magariile lui, presedintele la solicitarile mele mi-a afirmat ca nu stia ca este presedinte.....deci....trageti dvs concluziile. ca sa nu mai zic ca modul de calcul este total anapoda...ce tre'sa fie pe CPI nu e pe CPI, ce tre'sa fie pe nr de pers e pe CPi samd.
Am incercat sa il ajut, sa ma ofer sa ma duc peste tot unde este nevoie, ca inainte de a incepe eu reamenajarea ap in care locuieste mama mea, sa depunem dosarul pentru reabilitarea blocului in conditiile in care toate blocurile din jurul nostru aveau schelele deja pe ele.....mi-au fost incovate tot felul de motive, ba ca il costa o caruta de bani sa treaca asotiatia de locatari in cea de proprietari, ca nu poate din cauza ca are datorie la apa nova, ca nu merge din cauza conductei de apa care ne leaga de scara a doua (ptr ca este un bloc de 10 scari dar sunt separate, cu admin separata)....ce sa mai zis? e furaciune pe fata...si reavointa maxima!
Eu inteleg ca administratorul este prietenul familiei dvs., ia parte la discutiile interne si acum dvs. intrebati daca este obligatoriu dupa lege sa aiba atestat eliberat de Primarie.
Mai inteleg ca este mare debandada cu organizarea pe acolo si dvs.colac peste pupaza mai vreti sa ii coaceti administratorului o reclamatie.:(
Toate lucrurile de mai sus le-am aflat si eu ulterior. Nu stau in acel apartament de foarte multi ani, iar acum cand am aflat si eu lucrurile astea mi s-a parut de necrezut. Nu conteaza cat de prieten a fost el cu fam mea, conteaza ca stia niste amanunte importante, niste schimbari reale si ca nu avea niciun drept sa treaca cu vederea peste aceste amanunte. Si da, am aflat tot acum ca nu are atestat. Mi se pare normal sa faca cineva ordine in, vb dvs, debandada asta. intrebarea mea a fost daca a mai facut cineva un audit administratorului, care sunt pasii, si cate sanse am sa scot la lumina ade
Nu se face audit administratorului.
Asociatiile de proprietari isi aleg in adunarea generala un presedinte, membri in comitetul executiv si cenzori. Acestia conduc asociatia cu sau fara administrator.
Administratorul este angajat de comitetul executiv reprezentat de presedinte. Presedintele, membrii comitetului executiv si cenzorii muncesc alaturi de administrator, i-au decizii, aproba cheltuieli, verifica listele de plata..
Verificarea documentelor financiar contabile, a legalitatii cheltuirii banilor asociatiei..., se face luna de luna de cenzorul asociatiei, se dsicuta lunar in comitet si se aproba de presedinte.
Asa ca daca aveti probleme cu administratorul, sesizati presedintele, solicitati rezolvarea concreta a fiecarei probleme.
Daca presedintele, comitetul, cenzorul nu respecta legislatia, puteti sesiza primaria ce are un serviciu special pentru indrumarea si verificarea asociatiilor de proprietari. Acest serviciu poate face verificarea activitatii asociatiei de proprietari si, in limita fondurilor disponibile, poate face vefificarea documentelor din punct de vedere financiar-contabil ori va poate indruma catre un expert contabil (CECCAR) care poate face verificarea contra cost.