Am fost angajata la o companie in anul 2011, pe perioada determinata de 6 luni, din care prima luna si jumatate am fost plecata la training in alt oras. Pt aceasta perioada am primit un avans din salariu de 3.000 Ron. Ulterior mi s-au facut acte de decont pe bilete de tren, diurna etc. in total de aprox. 1.000 Ron. Nu mai lucrez din februarie 2012 la acea companie, iar luna aceasta, ianuarie 2013, m-au contacat sa le restitui diferenta de 2.000 Ron din acel avans, deoarece acum au constatat ca nu au reglat in nici un fel acea suma, retrageri treptate din salariu etc. Mentionez ca am incheiat colaborarea cu aceasta companie in momentul incetarii contractului (adica dupa cele 6 luni), semnand o lichidare pe "zero". Ce ar trebui sa fac eu in aceasta situatie? Sa scot din buzunar pe loc cei 2.000 Ron? Ce vina am eu ca angajat? Mai ales ca a trecut un an de zile ??
Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Chiar daca ati incetat c..i.m. se poate angaja raspunderea patrimoniala a dvs ... in acest sens, angajatorul poate constata ca ati incasat o suma nedatorata si apoi sa va solicite s-o restituiti.
Art. 256 C.mun.
(1) Salariatul care a încasat de la angajator o sumă nedatorată este obligat să o restituie.
...
art.258 C.mun.
(1) În cazul în care contractul individual de muncă încetează înainte ca salariatul să îl fi despăgubit pe angajator şi cel în cauză se încadrează la un alt angajator ori devine funcţionar public, reţinerile din salariu se fac de către noul angajator sau noua instituţie ori autoritate publică, după caz, pe baza titlului executoriu transmis în acest scop de către angajatorul păgubit.
(2) Dacă persoana în cauză nu s-a încadrat în muncă la un alt angajator, în temeiul unui contract individual de muncă ori ca funcţionar public, acoperirea daunei se va face prin urmărirea bunurilor sale, în condiţiile Codului de procedură civilă.