Anexe la Ordin 43/2013:
"3.3. Entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la 31 decembrie nu intocmesc situatii financiare anuale, respectiv situatii financiare anuale simplificate, urmand sa depuna in acest sens la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii..."
La ce se refera ca nu au desfasurat activitate: nu au avut venituri, dar nici alte cheltuieli in afara de cele de constituire?
De ex., daca pt firma infiintata in 31.10.12, nu am avut nici un venit, iar pe langa cheltuielile de constituire am mai avut si cheltuilei cu achizitia registrelor obligatorii, stampila, nu ma pot incadra sa nu depun situatiile financiare pt 2012?
De la asistenta-finante mi s-a dat un raspuns evaziv cum ca, daca am efectuat deja achizitii, as avea, de fapt, activitate; ori dupa mine as include in categoria chelt.de constituire si cele cu registrele obligatorii si stampila, fara de care firma nu ar fi putut sa existe de fapt sau ar fi primit amenda...
Apropo, registrele si stampila se inregistreaza cel mai corect pe 604, 6028, sau 303?
A mai fost un subiect pe tema asta. Din punctul meu de vedere, faptul ca au avut loc achizitii, ca aceste achizitii sunt deja trecute pe cheltuieli si, in cascada, avem si rulaj pe contul 121, atunci ptr mine inseamna ca a avut activitate.
Asa cum am mai spus, faptul ca legiuitorul nu defineste clar ce inseamna activitate si lasa loc la interpretari nu face decat sa fie in defavoarea contribuabilui, care se vede obligat la plata unor amenzi ptr nedepunere bilant, chiar daca acesta a depus acea faimoasa declaratie de inactivitate.
Pentru a nu a avea astfel de probleme, eu va sfatuiesc sa faceti bilant.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.