am fost angajat ca vanzator la o societate comerciala.in perioadele de concediu sau zile libere ma inlocuia un coleg,fara a preda sau primi gestiunea in urma unui inventar.(pe incredere).in urma inventarului din ianuarie 2013 s-a gasit lipsa in gestiune.mentionez ca nu s-a facut inca un inventar,iar primul inventar s-a facut cu femeia de serviciu,soferul si un instalator.marfa se afla in magazin si doua depozite exterioare la care se potriveau si chei de la alte depozite care nu imi apartineau.angajatorul ma ameninta cu instanta sau (mai nou) sa fac o hartie la notar prin care ma angajez sa restitui banii( pe care nu i-am luat).
eu zic sa nu semnati nici un act la notar deoarece ar insemna sa "recunoasteti"
trebuie sa raspundeti doar pentru ce ati facut si doar pentru ce ati primit in gestiune nu si pentru alte depozite la care nu aveti acces sau au si altii acces.
ultimul inventar inainte de cel cu lipsa cand s-a facut ?
ianuarie 2012 si a fost la fel ca si acesta.a acceptat lipsa invocand faptul ca nu s-a numarat bine la inventar(femeia de serviciu,soferul,instalatorul),solduri gresite din ani precedenti,se predau bani fara acte legale si ulterior se scriau facturi pe diverse societati.s-a intamplat sa uite a scrie o factura(18.500 lei),grseala recunoscuta ulterior de catre sefi pusa pe seama neatentiei contabilei.
In temeiul prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de activ si de pasiv detinute la inceputul activitatii, cel putin o data pe an pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
daca a fost minus in gestiune si anul trecut cum s-a rezolvat problema ?
apare lipsul in inventarul din 2012 sau a fost facut bun ?
Tva
rodica11
am un magazin mixt si nu am modificat preturile doar am introdus cota tva 24 in casa de marcat;este obligatoriu sa fac inventar? (vezi toată discuția)
Inventar
Miliana
Sunt proaspat angajata pe un post de operator facturare -gestionar la un mic depozit de birotica si papetarie. Spuneti-mi, va rog, daca preluarea gestiunii, ... (vezi toată discuția)