se pot inregistra cheltuielile de constituire direct prin creditul contului 4551, prin nota contabila, pentru a evita inceperea registrului de casa pana in momentul cand societatea isi va incepe activitatea?
Mentionez,soc.inregistrata,certific.de inregistrare eliberat cu 26.11.2012,chitantele cheltuielilor de constituire datate luna noiembrie,depunere cap.social-noiembrie.
Societatea incepe activitatea economica in luna urmatoare,12.12.2012.
Cum procedez corect cu inregistrarea chelt.constituire si inreg.cap.soc.?inregistrez in luna noiembrie si fac balanta numai pentru asta sau incep inregistrarile in luna decembrie?
Toate inregistrarile se fac incepand cu data eliberarii certificatului de la ONRC.
Inregistrarile sunt:
456=1011
5121=456
1011-1012
PS. Angajati sau contactati o firma de conta. Jenanta intrebare la care v-ar raspunde orice absolvent de ASE.
Multumesc pentru amabilitate.Cred ca ati inteles gresit ceea ce voiam eu sa stiu.Nu ma refeream la modul in care se inregistreaza capitalul social ,nici la alte inregistrari contabile si nici la partea teoretica la care mi-ar raspunde un absolvent ASE, ci la un mod de abordare a problemei, in practica,pentru ca sunt situatii si situatii.La mine e simplu, se infiinteaza si incepe activitatea economica in acelasi an fiscal.Voiam sa stiu daca e chiar atat de important sa intocmesc registrul de casa in noiembrie,atata timp cat societatea nu are inca activitate si venituri de inregistrat,numai pentru a inregistra imprumut de la patron pentru cheltuielile de infiintare 5311=4551,cheltuieli pentru care pot sa fac un decont ptr.ca sunt datate nov.si sa-l inregistrez in decembrie,sau pot sa fac aceasta operatiune in luna decembrie ,cand oricum are activitate si trebuie sa intocmesc registrul de casa.
Imaginati-va situatia in care se infiinteaza o soc.la Reg.Comertului intr-un an fiscal ,este tinuta pe tusa cateva luni,pana in anul fiscal urmator,cand patronul apeleaza la un contabil.Acesta mai poate face inregistrarile cu data eliberarii certificatului ONRC? Nu,pentru ca atunci ar fi trebuit si bilant la finele anului de infiintare.De la teorie la practica e cale lunga....si e posibil sa se incalce teoria pentru ca altfel nu ar exista posibilitatea depunerii declaratie de la data infiintarii pana la termenul de depunere a situatiilor financiare.
Cheltuielile de infiintare se conteaza astfel:
201=401
401=5311
Iar daca casa este in rosu
5311=4551
Nu va suparati dar este o aberatie nota :
201=4551
PS. As dori sa vad si eu cum se plateste numerar din 4551?
ATENTIE PLATA NUMERAR!
Respectati legea contabilitatii (buna , proasta) si nu veniti cu aberatii, numai sa nu se depuna o declaratie de inactivitate.