avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 589 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensionare anticipata
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensionare anticipata

M-am nascut in martie 1955 si lucrez ca invatatoare de la 1 septembrie 1975. Am intrerupt munca doar pentru cele doua concedii de maternitate si pentru cateva concedii medicale.
Va rog frumos sa-mi spuneti daca la 1 septembrie 2013 ma pot pensiona anticipat, fara diminuarea pensiei.
Va multumesc!
O zi buna!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 18:16, 12 Februarie 2013
1. Pentru o femeie ascutas in martie 1955 varsta standard de pensionare este de 60 de ani, stagiul; complet de cotizare este de 30 de ani iar stagiul minim de cotizare este de 15 ani.

2. Puteti solicita pensie pentru limita de varsta la 60 de ani, in martie 2015.

3. - Pentru a beneficia de pensie anticipata trebuie sa aveti un stagiu de cotizare de 38 de ani.
- La 1 septembrie in acest an ar fi sa aveti un stagiu de cotizare de 38 de ani.

4. - Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice spune ca perioadele de concediu crestere copil, luate incepand cu data de 01.01.2006, sunt asimilate stagiului de cotizare la pensie si se iau in calcul numai la pensia pentru limta de varsta.
- Cred ca dvs. ati beneficiat de aceste concedii inainte de 2006 si de aici deduc ca aceste perioade sunt considerate stagiu de cotizare la pensie, caz in care la data de 1 septembrie 2013 ati putea solicita pensie anticipata.
- Dar ar fi cel mai bine sa intrebati direct la Casa Nationala de Pensii Publice (pe e-mail), la:
petitii.sesizari@cnpas.org
Ultima modificare: Marți, 12 Februarie 2013
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură