avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 595 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Prima de instalare in invatamant
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Prima de instalare in invatamant

Buna ziua!Sunt profesor suplinitor de limba franceza,in mediul,rural,obtinand acest post prin concurs anul trecut,adica in 2012.Este primul an in care predau deci,sunt profesor debutant,absolvind facultatea in anul 2010.Am o intrebare la care as avea urgent nevoie de un raspuns.Dl director din scoala mi-a spus de prima de instalare.Conform unei legi mai vechi ,cei care erau in primul an de invatamant si in termen de 5 ani de la absolvirea facultatii,primeau aceasta prima in cuantum de un salariu.Astazi mi s-a spus de la scoala ca,liderul sindical din Inspectoratul judetului nostru a spus ca eu nu am dreptul la aceasta prima pentru ca nu sunt in primul an in invatamant IMEDIAT dupa ce am sustinut licenta.Cum este de fapt?In alte judete am inteles ca s-ar fi aprobat aceasta prima…Va rog,din suflet,as dori un raspuns:beneficiez sau nu?As dori si temeiul legal…Parerile sunt impartite si am impresia ca aceasta noua lege este interpretabila…Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: imeia , utilizator 09:00, 15 Februarie 2013
Liderul de sindicat a ascultat pe la colturi. Aveti dreptul la prima de instalare. Nu exista nicio prevedere legala care sa conditioneze prima de instalare de sustinerea licentei.
Multumesc mult,doamna Elena!Dar cum as putea sa ii motivez asta?Cum sa fac?Sa insist cu legea in mana?Ce ma sfatuiti?Multumesc mult pentru promptitudine!