Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta>
Administratorul unei societati a emis chitanta de incasare pentru o factura de vanzare in noiembrie 2011 dar nu a inregistrat-o in registrul de casa. S-a depus bilant la 2011 fara a fi inregistrata acea incasare. Cum se poate regla aceasta situatie?
Daca se efectua inventarierea casieriei si se verificau cotoarele chitantierelor, sigur s-ar fi descoperit aceasta eroare. Dar cum inventarele se fac numai "pe hartie" si soldul din casa este intotdeauna egal cu cel din balanta, cam astea-s urmarile.
Neinregistrarea chitantei implica si sold debitor in contul 411 pentru acel client, in acest moment.
Dar, totusi, daca acum am descoperit situatia cum se mai poate regla? Societatea nu avea nici un salariat ci doar unic asociat care era si administratorul . Nu a facut inventar. Eu am preluat acum si am descoperit neregula, pornind de faprt de la soldul lui 4111, am trimis extras de cont la inventarierea anuala si nu s-a confirmat. Acum cum sa fac? Eu cred ca trebuie sa inregistreze totusi chitanta dar cu ce data?