Pentru cei care ocupa functii de conducere, de exemplu, puteti folosi :
a) conducerea echipei si modul de lucru în echipa - se apreciaza tinând cont de:
- cunostintele si capacitatea de conducere;
- capacitatea de a planifica, organiza, coordona (delega atributii), evalua si desfasura activitati specifice functiei;
- crearea si mentinerea spiritului de echipa;
- disponibilitatea de a împartasii experienta si cunostintele celor cu care lucreaza;
- stilul de conducere folosit (democratic, autoritar, permisiv etc.)
b) managementul muncii proprii si a subordonatilor- se apreciaza tinând cont de:
- modul în care planifica activitatile proprii si pe cele ale subordonatilor, pentru realizarea sarcinilor ce revin departamentului;
- respectarea programelor stabilite pentru solutionarea problemelor care se afla în sfera sa de responsabilitate;
- modul de evaluare si control periodic a activitatii subordonatilor si masurile luate.
c) capacitatea de decizie si puterea de convingere- se apreciaza tinând cont de:
- capacitatea de alua decizii si masuri ferme, în timp scurt, inclusiv în situatii în care este nevoit sa dcida pe baza unor informatii incomplete;
- profunzimea procesului de analiza a informatiilor pe baza carora decide, precum si modul în care argumenteaza subordonatilor si superiorilor ierarhici punctul de vedere în solutionarea unor probleme;
- asumarea raspunderii fata de deciziile luate.
e) comunicarea eficienta (oral si în scris)- se apreciaza tinând cont de:
- modul în care încurajaza circulatia informatiilor în structura care o conduce;
- modul în care comunica, atât oral cât si în scris, claritatea ideilor, logica, capacitatea de a-si adapta mesajul astfel încât sa se faca înteles si de nespecialisti, concizia în scris, fluenta si acuratetea stilului folosit în documentele scrise.
Vedeti si aceste link-uri
www.anc.gov.ro/so/r/Manager%20resurse%20umane.pdf
[ link extern ]