avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 661 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... fisa postului pentru lucrator comercial-statie de ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

fisa postului pentru lucrator comercial-statie de benzina si asistent manager

Buna ziua, ma poate si pe mine cineva cu fisa postului lucrator comercil (statie de benzina) si asistent manager.
Cel mai recent răspuns: Mirela Boros , Alte profesii 09:15, 27 Martie 2009
Prezint fisa postului pentru ASISTENT MANAGER

FIªA POSTULUI
TITLUL POSTULUI : ASISTENT MANAGER
Titularul postului: ____________
Cod C.O.R.:
Data întocmirii:
Nivelul postului: de execuţie

Integrarea postului în structura organizatorică

a) Poziţia postului în organigramă: se subordonează direct conducerii societăţii, respectiv administratorului şi directorului general
b) Relaţii de colaborare: dezvoltă relaţii de muncă cu personalul de execuţie din cadrul societăţii, în special din cadrul departamentelor administrativ şi comercial.
c) Dezvoltă relaţii de reprezentare a societăţii faţă de persoane fizice şi juridice din exteriorul societăţii cu care se stabilesc raporturi de colaborare. Poate fi înlocuit şi înlocuieşte secretara societăţii. Reprezintă societatea faţă de persoanele cu care intră în contact în interes de serviciu (reprezentanţii Instituţiilor bancare, administrative-fiscale, clienţi comerciali etc.)

Pregătirea necesară postului

Activitatea necesită studii superioare socio-umane.
Cursurile de pregătire în domeniul limbii engleză, birotică, secretariat pot constitui un avantaj.
De asemenea, mai poate constitui avantaj şi experienţa în muncă de minim 2 ani sau pe post, de minim 1 an.

Condiţiile muncii

a) natura muncii: atât muncă individuală cât şi muncă în echipă
b) program de lucru: conform regulamentului intern, cu respectarea condiţiilor negociate direct cu angajatorul;
c) condiţii fizice ale muncii: muncă de birou

Cerinţele postului

a) cunoaşte sistemului de operare Microsoft Office (procesare text -Word, calcul tabelar –Excel, eventual programe de prezentare -PowerPoint), Internet şi nivel de bază legat de instalarea sau configurarea sistemelor de clacul;
b) cunoştinţe foarte bune de limbă engleză (citit, scris, vorbit);
c) aptitudine generală de învătare, capacitate crescută de înţelegere a mesajului verbal, scris sau oral; aptitudini de comunicare orala şi scrisă; abilitatea de a utiliza limbajul scris şi oral pentru a comunica informaţiile oferite de colaboratori; uşurinţă, claritate şi coerenţă în exprimare; aptitudinea de a lucra cu documente;
d) planificarea şi organizarea operaţiilor şi activităţilor managerului; respectarea instrucţiunilor orale şi scrise; acordare şi transmitere de informaţii; culegere, clasificare şi interpretarea informaţiilor;
e) atenţie concentrată şi distributivă; rezistenţă la efort intelectual prelungit; capacitate deosebită de relaţionare interumană (sociabilitate, integrare in colectiv); flexibilitate în gândire, receptivitate crescută la solicitările profesionale; echilibru emoţional; comportament adecvat (limbaj, vestimentaţie, reguli de politeţe)
f) integritate şi eficienţă profesională (capacitate de mobilizare personală pentru finalizarea într-un timp cât mai operativ a sarcinilor ce-i revin); capacitate de adaptare rapidă la mediul de lucru profesional, flexibilitate, perseverenţă, răbdare, seriozitate, onestitate, sociabilitate; capacitate de analiză şi organizare; punctualitate si seriozitate în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu; loialitate si devotament faţă de societate;
g) interes pentru dezvolare personală şi profesională;
h) cunoştinţe de gestionare/ arhivare documente, cunoştinţe de management, cunoştinţe redactare documente manageriale;

Responsabilităţi

A. Activităţi principale

1) Răspunde de organizarea agendei managerului (directorului general) după problematica şi obiectivele societăţii; arhivează documentele încredinţate; întocmeşte corespondenţa managerului (directorului general) societăţii.
2) Asistă directorul general la şedinţe de lucru şi întâlniri de afaceri; ţine evidenţa instituţiilor, firmelor, persoanelor cu care managerul (directorul general) are contacte.
3) Întocmeşte lucrările specifice încredinţate de conducere şi are grijă pentru redactarea, transmiterea corectă şi la timp a acestora către toţi cei interesaţi. Informează persoanele din firmă cu atribuţii în domeniu şi clienţii, de deciziile luate de conducere, le comunică –când este necesar- modificările intervenite. Răspunde pentru transmiterea operativă a acestora. Reprezintă societatea în raporturile cu clienţii, în funcţie de prerogativele conferite de conducere.
4) Gestionează documentele de interes general ale firmei. Urmăreşte transmiterea şi preluarea corectă a mesajelor sosite pe mail, fax şi telefonic legate de activitatea societăţii, inclusiv cele adresate direct managerului (directorului general) societăţii. Se ocupă personal de arhivarea electronică a corespondenţei electronice, inclusiv a conducerii societăţii.
5) Redactează diverse materiale, la cererea managerului (directortului general) societăţii.
6) Asigură şi efectuează traducerile documentelor prezentate.
7) Asistă managerul (directorul general) şi directorii de departamente în implementarea şi dezvoltarea de noi proiecte.

B. Activităţi specifice

Legat de activităţile specifice, răspunde de:
1) Transmiterea integrală şi în timp util a informaţiilor către manager (directorul general).
2) Păstrarea în ordine a tuturor documentelor şi corespondenţei specifice; înregistrarea corespondenţei societăţii şi repartizarea în mod corespunzător departamentelor societăţii.
3) Calitatea documentelor pe care le redactează şi/sau transmite; acurateţea datelor pe care le transmite; calitatea traducerilor/corespondenţei pe care le întocmeşte; transmiterea completă şi corectă a documentelor către destinatarii adecvate.
4) Convocarea participanţilor la şedinţele ocazionale.
5) Păstrarea confidenţialităţii datelor la care are acces.
6) Centralizarea şi întocmirea comenzilor de produse de birotică şi papetărie, în funcţie de necesarul de produse prezentat de departamentele societăţii, obţinerea aprobărilor pentru lansarea comenzii şi asigurarea repartizării produselor pe departamente.

Îndatoriri

1) Menţine o bună atmosfere de colaborare în cadrul societăţii, propice desfăşurării normale a activităţii.
2) Răspunde la orice alte solicitări sau sarcini date de conducere, prestează ore suplimentare ori de câte ori este necesar, inclusiv în zilele de weekend.
3) Are interdicţia de a face uz de funcţie în interes propriu. Are interdicţie de a divulga activitatea societăţii precum şi orice alte date cu care vine în contact datorită specificului muncii. Are obligaţia de a păstra secretul de serviciu. Are interdicţia de a folosi bunurile societăţii în interes personal, pentru sine sau altul (ex. convorbiri telefonice, materialele de birotică, consumabile igienico-sanitare, produse de protocol asigurate de societate etc.). Folosirea internetului şi a e-mail-ului serveşte activităţii societăţii. Mesajele electronice au acelaşi statut ca şi corespondenţa oficială.
4) Răspunde disciplinar, material şi penal pentru nerespectarea obligaţiilor de serviciu cât şi pentru pagubele produse societăţii.
5) Răspunde şi se îngrijeşte de utilizarea adecvată a bunurilor din dotare sau pe care le are în inventar; păstrează curătenia la locul de muncă; arhivează zilnic documentele de lucru, la sfârşitul programului nelăsând la vedere acte cu informaţii confidenţiale. La plecare, verifică să fie stinsă lumina şi închise geamurile de la birou.
6) ESTE INTERZIS FUMATUL IN BIROURI, acesta fiind permis în încăperea special amenajată in acest sens; pentru fiecare oră de lucru în faţa monitorului, se acordă o pauză de 10 min. pentru odihnă. În cazul fumătorilor, pauza pentru fumat se contopeşte cu pauza de odihnă.
7) Respectă programul de pauză de masă, în intervalul orar 1300 -1330.
8) Orice vizită personală se ţine în camera speciala.
9) Orice învoire se anunţă conducerii societăţii cu o zi înainte; ieşirile din timpul programului de lucru se efectuează numai după ce s-a obţinut aprobare de la conducere.
Orele suplimentare sunt aprobate de la conducere. Plata orelor suplimentare este efectuată o data cu plata drepturilor salariale. Programările şi perioadele de concediu de odihnă sunt aprobate de conducerea societătii.
10) Cunoaşte prevederile Contractului Colectiv de Muncă, ale Contractului Individual de Muncă şi ale Regulamentului Intern.
11) Răspunde de însuşirea tuturor prevederilor legale şi a instrucţinilor în vigoare legate de activitatea sa sau de activitatea persoanei căreia îi ţine locul.

Obligaţiile postului din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă

1) Îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu pregătirea profesională şi instrucţiunile primite pe linie de securitate şi sănătate în muncă din partea responsabilului cu protecţia muncii astfel încât să nu pună în pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană cât şi alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.
2) Îşi însuşeşte şi respectă prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora, aşa cum i-au fost aduse la cunoştinţă de responsabilul cu protecţia muncii.
3) Cooperează cu angajatorul sau cu lucrătorii desemnaţi, atât timp cât este necesar, pentru a permite angajatorului să se asigure că mediul de mucă şi condiţiile de lucru sunt sigure şi fără riscuri pentru securitate şi sănătate în domeniul său de activitate.
4) Comunică imediat angajatorului şi lucrătorilor desemnaţi orice situaţie de muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, precum şi orice deficienţe a sistemelor de protecţie.
5) În cazul producerii unui accident la locul de muncă, se iau măsuri imediate de acordare a primului ajutor persoanei accidentate şi de anunţare a conducerii societăţii. În continuare, după caz, se anunţă organele abilitate: Parchetul, Inspectoratul Teritorial de Muncă, Poliţie etc.
6) Aduce la cunoştiintă angajatorului orice accidente suferite de propria persoană.
7) Informează lucrătorii care pot fi expuşi unui pericol grav şi iminent, cât mai curând posibil, despre riscurile implicate de acest pericol precum şi despre măsurile luate ori care trebuie să fie luate pentru protecţia lor, în măsura în care, prin instrucţiunile primite, poate determina apariţia unui pericol grav şi iminent.
8) Utilizează corect aparatura din dotarea biroului. Utilizează corect echipamentul individual de protecţie acordat şi, după utilizare, îl înapoiază sau îl păstrează la locul destinat pentru păstrare.
9) Nu procedează la scoaterea din funcţiune, la modificarea, schimbarea sau înlăturarea arbitrară a dispozitivelor de securitate proprii, în special a maşinilor, aparaturii, uneltelor, instalaţiilor tehnice şi clădirilor. Utilizează aceste dispozitive în mod corect.
10) Cooperează cu angajatorul şi cu lucrătorii desemnaţi, atât timp cât este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerinţe dispuse de inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari, pentru protecţia sănătăţii şi securităţii lucrătorilor.
11) Oferă relaţiile solicitate de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari, în măsura în care le cunoaşte.
12) Efectuează periodic controlul medical.
13) Respectă instrucţiunile de protecţia muncii predate trimestrial.
14) Respectă instrucţiunile de prim ajutor în caz de accidentare.
15) Respectă instrucţiunile de stingere a incendiilor în cazul unui incendiu.
16) În cazul în care are cunoştinţă de producerea unui accident, anunţă persoana responsabilă cu protecţia muncii şi cea responsabilă cu acordarea primului ajutor în caz de accidentare.
17) În caz în care are cunoştintă de producerea unui incendiu, anuntă persoana responsabilă de stingerea incendiilor şi urmează indicaţiile date de aceasta.
18) Alimentarea consumatorilor electrice se face numai prin priză şi ştecher sau contactori corespunzători. Cablurile de alimentare a consumatorilor electrici nu vor fi pozate pe pardoseli. Tablourile electrice vor fi permanent închise.
19) Pardoselile vor fi menţinute în permanentă curate. Spălarea pardoselilor se face numai după ce s-au luat măsuri ca toate echipamentele şi cablurile electrice să fie protejate împotriva stropirii cu apă.

Salarizarea

Salariul de bază este remuneraţia primită pentru realizarea la standarde superioare de calitate, a sarcinilor şi atribuţiilor stipulate în fişa postului. Salarizarea este în conformitate cu normele interne ale angajatorului. În baza codului muncii, nivelul de salarizare este confidenţial, fiind de datoria angajatorului de a aduce la cunoştiinta salariatului acest aspect.

Posibilităţi de promovare

Transferul pe o poziţie ierarhic superioară sau într-un alt domeniu de activitate se face în funcţie de nevoile organizatorice ale angajatorului, dar şi de acumularea de noi deprinderi şi capacităţi specifice.



AM LUAT LA CUNOSTINŢÃ PREVEDERILE MENŢIONATE ÎN FIªA POSTULUI ªI MÃ OBLIG SÃ LE RESPECT, ÎNTRUTOTUL ªI LA TIMP ªI SÃ RÃSPUND, CONFORM LEGISLAŢIEI ÎN VIGOARE, PENTRU ORICE ÎNCALCARE A LOR.



DATA NUME SI PRENUME
________________ _____________________________

SEMNATURA
_____________________________
Multumesc mult .
Dar ceva pentru o persoana care lucreaza la pompa de alimentare combustibil aveti?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fisa postului -director magazin ramolnar ramolnar Buna! ma poate ajuta cineva cu un model de fisa postului pt director magazin? (vezi toată discuția)
Fise post: inginer constructor, secretara, director general 31101979 31101979 Buna ziua. Sunt noua pe aici si am si eu nevoie de ajutorul cuiva. Trebuie sa intocmesc la dosarul angajatului fisa postului dar nu ma pricep cum sa o ... (vezi toată discuția)
Fisa post Angelino Angelino Buna ziua, dragi specialisti!:) Ma puteti ajuta, va rog, si pe mine cu continutul unei fise de post pentru Area Sales Manager? Ce corespondent are in COR? Va ... (vezi toată discuția)