avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1117 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Noul Cod civil
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Noul Cod civil

Sunt un student italian de la Facultatea de Drept din Universitatea Macerata şi aş fi interesat, pentru a scrie o teza de drept privat comparat, sa aflu informaţii despre codul civil in curs de realizare. V-aş fi foarte recunoscător dacă aţi putea să mă ajutaţi să aflu concret în ce mod se realizează redactarea acestui cod civil, din cine este formată comisia, care sunt exigenţele care au determinat crearea unui nou cod civil şi ce modele juridice urmăreşte România in această delicată operaţiune şi deasemeni orice alte date de relevanţă în domeniul dreptului comparat.
Imi permit să vă mai rog să-mi spuneţi unde pot să găsesc articole legate de acest subiect sau dacă aveţi dvs. şi-mi puteţi trimite.
Vă mulţumesc.

Cu deosebit respect,
Alberto Febbrajo
Articole referitoare la acest subiect gasesti in revista Dreptul, Curier juridic. In materie de drept civil se are in vedere in principal Codul civil francez, dar si cel italian si cel belgian. Actualul cod civil roman dateaza din 1864. Desigur a suferit numeroase modificari mai ales dupa 1989. Actualul cod civil roman cuprinde de fapt numeroase articole traduse din Codul lui Napoleon, din Codul civil italian al lui Pisanelli si din legea civila belgiana din 1851. Este evidenta cerinta, chiar si aparent , a unui nou cod civil, cu atat mai mult daca parcurgi continutul actualului cod civil si ai in vedere practica in materie civila.Exista si numeroase tratate de drept civil, drept comparat care analizeaza aceste aspecte.
madalina
pentru a stii cum este adoptata o lege, citeste Constitutia Romaniei.
Mi piacerebbe aiutarLa in tutto. mi dica
che cosa L'interessa sapere
sul diritto rumeno...
Va bene,
Vasile Sichitiu
e.mail sichitiu@artelecom.net

~ final discuție ~