avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 604 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediu
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediu

buna ziua,
as avea o intrebare legata de concediu de odihna...in 7.12.2012 am revenit la munca din CCC(2ani) si as dorii sa stiu dupa cat timp as putea sa beneficiez de concendiu de odihna,inainte am lucrat ca si agent de vanzari si acuma lucrez ca si casier la un depozit din cadrul aceleiasi firme.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:39, 20 Februarie 2013
Teoretic, imediat ce reveniti la lucru (CO in avans). Practic:

Art. 145 Codul muncii:

(2) Durata efectiva a concediului de odihna anual se stabileste in contractul individual de munca, cu respectarea legii si a contractelor colective aplicabile, si se acorda proportional cu activitatea prestata intr-un an calendaristic.
Ultima modificare: Miercuri, 20 Februarie 2013
Dragos Stefan, Consultant resurse umane
Aveti dreptul sa va luati CO si dupa o zi de activitate ... insa, potrivit art. 145 alin. (2) din Codul muncii republicat, durata efectiva a concediului de odihna anual se stabileste prin contractul individual de munca cu respectarea legii si a contractelor colective aplicabile, si se acorda proportional cu activitatea prestata intr-un an calendaristic.

Pentru 2012 , aveti dreptul la CO pentru perioada 07.12 - 31.12, care se poate lua pana la 31.12.2013 impreuna cu CO aferent anului 2013.
Pentru anul 2013 aveti dreptul la intreg concediul de odihna prevazut in CIM, minim 20 de zile lucratoare. Puteti solicita oricand efectuarea acestuia.

Codul Muncii:
ART. 144
(1) Dreptul la concediu de odihnă anual plătit este garantat tuturor salariaţilor.
(2) Dreptul la concediu de odihnă anual nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renunţări sau limitări.
ART. 145
(1) Durata minimă a concediului de odihnă anual este de 20 de zile lucrătoare.