VA ROG SA-MI SPUNETI...MOMENTAN ADMINISTRATORUL UNUI SRL CU DOI ASOCIATI ESTE INCADRAT FARA REMUNERATIE:
INTREBARE 1-DACA DORESC SA PUN SI REMUNERATIE CARE ESTE DOCUMENTATIA CE SE INTOOCMESTE
INTREBARE 2- CE CONTRIBUTII VOI RETINE PENTRU REMUNERATIA ADMINISTRATORULUI?
INTREBARE 3-EXISTA VREO REGLEMENTARE CARE PREVEDE UN SALARIU MINIM (REMUNERATIE MINIMA) PE CARE SE POATE INCADRA?
INTREBARE 4-POATE FI INCADRAT SI CA SALARIAT ADMINISTRATORUL FIRMEI RESPECTIVE?DAR DACA AR FI ASOCIATUL FIRMEI RESPECTIVE AR PUTEA INDEPLINI SI CALITATEA DE SALARIAT AL ACESTEIA?
INTREBARE 5-SE DEPUNE REVISAL SAU 010 DUPA CE IL TREC PE ADMINISTRATOR CU INDEMNIZATIE?
INTREBARE 6-CUM CALCULEZ C.A.S PENTRU ADMINISTRATOR SA ZICEM CA INCADRAT LA 300 RON BRUT?ARE VOIE SA FIE INCADRAT CU 300 RON BRUT ?AM CITIT UNDEVA CA CAS SE CALCULEAZA DIN VENITUL MINIM BRUT GARANTAT PE TARA RESPECTIV MINIM 35% DIN ACESTA?DECI CARE E SALARIUL MINIM INDEMNIZATIA MINIMA PE CARE O POATE PRIMI UN ADMINISTRATOR SI UN MOD DE CALCUL AL CAS ULUI (PE EXEMPLUL 300 RON BRUT SA ZICEM INDEMNIZATIA DE INCADRARE?)VA MULTUMESC!
Sunt multe intrebari la care nu stiti raspunsul!
aeu sunt si Administrator SRL.
Daca sunt 2 asociati, administratorul poate fi incadrat ca "Director societate comerciala". In cazul in care contractul individual de munca(CIM) este de 8ore/zi, salariul de incadrare va fi cel putin egal cu salariul minim pe economie(750 RON).Daca doriti ca salariul sa fie de 300 RON, contractul va fi de 2ore/zi.Se intocmeste stat de salarii ca pentru orice angajat, cu retinerile: CAS 10,5%,somaj 0,5%,sanatate 5,5%,impozit 16%.Daca incadrarea in societate este considerata "functia de baza",la calculul impozitului pe salariu se tine cont de "deducerea personala de baza"(250 RON in cazul in care salariul este mai mic de 1000 RON).Angajatorul va plati: CAS 20,8%,sanatate 5,2%,somaj 0,5%,fd.garantare 0,25%,contr.concediu medical 0,85%.Celalalt asociat poate fi angajat in functie de cele ce presteaza in societate.
Se depune REVISAL la ITM cu cel putin 2 zile inainte de data inceperii activitatii salariatului(data trecuta in CIM ca incepere activitate.
Se depune 010 in termen de 30 zile de la angajare, la Adm.financiara.
Succes!
In legea societatilor comerciale nu se mentioneaza nimic referitor la faptul ca administratorul ar putea indeplini si functia de salariat al acesteia.Se mentioneaza doar de Asociatul unic al unei societati comerciale poate indeplini si calitatea de salariat al acesteia dar la mine nu este cazul.Dupa cum am spus sunt srl cu 2 asociati din care unul este administrator. Se poate va rog mai multe pareri?
Am inteles ca administratorul unei srl cu 2 asociati poate sa fie incadrat pe un contract de mandat cu remuneratie dar ca si salariat in nici un caz.Va rog sa ma ajutati cu un raspuns si cu baza legala.De asemeni in codul muncii nu se mentioneaza faptul ca admistratorul unei srl cu 2 asociati ar putea indeplini si calitatea de salariat al acesteia.Spuneti-mi va rog si o baza legala...
IN MOD NORMAL DACA S-AR PUTEA INCADRA IN FUNCTIA DE SALARIAT REGISTRUL UNIC AL SALARIATILOR SE DEPUNE CU O ZI INAINTE LA ITM...DAR EU NU STIU DACA ADMINISTRATORUL POATE FI SI SALARIAT.DACA IL INCADREZI PE CONTRACT DE MUNCA AI OBLIGATIVITATEA DEPUNERII ACESTUI REGISTRU
Hg nr.500/2011:
Art. 2
(1) Incadrarea in munca a unei persoane se realizeaza, potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, numai prin incheierea unui contract individual de munca, in temeiul caruia persoana fizica, in calitate de salariat, se obliga sa presteze munca pentru si sub autoritatea unui angajator, persoana fizica sau juridica, in schimbul unei remuneratii denumite salariu. (2) Fiecare angajator are obligatia de a infiinta si transmite la inspectoratul teritorial de munca un registru general de evidenta a salariatilor si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
..
Asadar, daca administratorul SC va avea si c.i.m. , atunci se va infiinta , se va completa si se va transmite REVISAl-ul.