avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 404 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Procedura în faţa instanţei ... Amendã judiciarã pentru neprezentarea în instanþã ...
Discuție deschisă în Procedura în faţa instanţei civile - reguli, acte, termene, căi de atac

Amendã judiciarã pentru neprezentarea în instanþã în calitate de martor

Buna seara, o intrebare,. Sunt martor intr-un proces civil, pentru contestarea unei amenzi primite la mitingurile pro Arafat. In fine, problema este ca nu am stiut ca trebuie sa ma prezint la instanta, nici eu nici contestatorul si cauza a fost amanata pana in data de 27.02.2013. Dar eu ca si martor am primit o amenda de 500 de lei. Din pacate nu am ajuns sa ridic corespondenta,pentru ca locuiesc la alta adresa si au trecut cele 15 zile de la data notificarii. Intrebarea mea este daca exista si alte cai de contestare. Sunt student si nu imi permit sa platesc aceasta suma. Nu am nici loc de munca. Va Multumesc.
Cel mai recent răspuns: dumutaadrianred , utilizator 19:50, 26 Februarie 2013
Sa inteleg ca v-a amendat instanta intrucat nu v-ati prezentat, desi ati fost citat in calitate de martor?
Înţeleg că instanţa a dispus sancţionarea dvs. cu 500 lei amendă judiciară pentru că, deşi aţi fost legal citat, nu v-aţi prezentat în instanţă (art. 108 ind. 1, alin. 1, pct. 2, lit. a din vechiul Cod de procedură civilă). De asemenea, înţeleg din mesajul dvs. că au trecut cele 15 zile în care puteaţi să faceţi cerere de reexaminare împotriva încheierii de şedinţă prin care instanţa a dispus amendarea dvs. Dacă este aşa, înseamnă că nu mai aveţi ce să faceţi în privinţa amenzii judiciare. Nu există alte căi de atac.
Ultima modificare: Marți, 26 Februarie 2013
Gabriela Pintea, Consilier juridic
Da nu am fost prezent la instanta ca martor. deci inseamna ca sunt bun de plata. Cu toate ca nu stiam ca am citatie. Si nici avocatul nostru nu a zis nimica. Si e avocat angajat . Interesant:)) Multumesc pentru raspunsuri