Doresc să pun următoarele întrebări:
Într-o instituţie bugetară, autofinanţată, un ªef de Serviciu şi/sau de Birou poate emite decizii interne, cu avizarea/aprobarea Directorului de Direcţie, în cadrul serviciului sau biroului pe care îl conduce sau aceasta sarcină îi revine Directorului de Direcţie?
ªeful de Serviciu şi/sau de Birou are rol decizional sau executiv în raport cu Directorul de Directie şi/sau Directorul General?
Menţionez că Directorul de Direcţie are doar rol consultativ în Colegiu de Conducere al instituţiei.
Multumesc foarte mult pentru raspuns. Inca o intrebare : Activitatea de coordonare a unui birou poate fi atribuite unei functii de executie?
Exemplu: intr-un birou unde nu exista post de conducere, prin organigrama institutiei, sunt numai posturi de executie - seful serviciului (din care face parte si acel birou) emite o decizie interna prin care unuia dintre angajatii cu functie de executie - i se atribuie pentru o ora / zi activitatea de coordonare a respectivului birou. Mai mult, aceasta activitate i-a fost introdusa in fisa postului respectivului angajat (deci un angajat cu functie de executie are acum in fisa postului activitatea de coordonare a acelui birou).
Seful serviciului spune ca este o delegare de competenta (deoarece este foarte incarcat) spre respectiva persoana care nu are incarcare corespunzatoare pentru a-si realiza planul lunar. Este corect, atat timp cand in decizie nu se specifica nicaieri cuvantul "deleaga"? Delegarea, de obicei se face pentru o perioada determinata si cu specificarea foarte clara a atributiilor. In decizia data nu se stie care "ora" dintre cele opt coordoneaza activitatea biroului.
Ceilalti executanti ai biroului nu pot recunoaste "noul sef" (in primul rand deoarece este tot executant ca si ei) si doresc sa conteste aceasta decizie. Pentru un post de conducere trebuie realizat concurs/examen si nu prin emiterea unei decizii interne prin care se numeste o anumita persoana - in cazul de fata indirect, pentru ca nu l-a numit, doar i s-a dat ceva in plus de facut.
In ce termen se poate contesta aceasta decizie?
In speranta unor raspunsuri la fel de prompte, va multumesc anticipat.
Se poate face asa ceva ... este vorba despre delegarea de competenta ... este un act prin care se transfera responsabilitatea executarii unei sarcini catre o alta persoana.
Multumesc foarte mult pentru raspuns, dar asa cum mentionam in mesajul anterior nu scrie nicaieri ca se deleaga competenta.
De exemplu, ordinele de delegare a competenţelor emise de directorul general sunt formulate astfel:
"În data de xx.xx.xxxxx, (sau perioada) se deleagă competenţa penlru îndeplinirea tuturor atribuţiilor ce decurg din exercitarea funcţiei de director general, dl/dnei ........."
Am sa citez din respectiva decizie :
"Incepand cu data de 01 martie 2013, se numeşte coordonator al activitatii compartimentelor....
Pentru activitatile ce privesc coordonarea celor trei compartimente, se aloca zilnic o ora.".
Deci s-a numit - nu s-a delegat nici o competenta.
Este corect? Putem face o contestatie la aceasta decizie?
Multumesc anticipat.